דף הבית / אקטואליה / העולם זקוק להרואין 

העולם זקוק להרואין 

הערה: במקסיקו נעצר ברון הסמים חואקין גוזמן המכונה גם אל-צ'אפו (שם שמשמעותו הקצר), שעמד בראש רשימת הפושעים המסוכנים ביותר. הראיון שנתן לשחקן והבמאי המפורסם שון פן כנראה סייע למעצרו. הבחור "נשרף", כמו שאומרים, בגלל הראיון, כשרצה שיעשו עליו סרט ביוגרפי, וסיפר בגאווה שיש לו צי ספינות, צוללות, מטוסים, משאיות וסירות. הוא הודה, שזה בוודאי לא העסק הנקי ביותר, אבל במקום בו נולד, אין עסק אחר, והוא מספק יותר הרואין, קוקאין ומריחואנה, מכל אחד אחר בעולם.

אני סבור שהעולם הנוכחי זקוק להרואין ולכאלה "קצרים" שמשרתים אותו. ברון הסמים הרגיש את עצמו כאידאולוג שמציל, מרפא ומרגיע במידה מסוימת את האנשים. לא מדובר פה בכסף ולא בשלטון, אלא דווקא ברעיון שזה נחוץ לעולם. ובאמת, העולם זקוק לסמים, במצב שבו אנחנו קיימים היום, אדם שצורך סמים, מגן על עצמו מעולם מטורף. לכן אי אפשר לשפוט אנשים על הפצה ושימוש בסמים, וגם המדינה והציבור מסכימים עם זה בהדרגה. האנושות הגיעה לחוסר אונים והאפשרות היא או להגיע לאבדן הכרה מהעולם הזה, או להירפא.

בשביל להירפא צריך לשנות את העולם, כי במצבו הנוכחי הוא לא יכול להתקיים. אנחנו חווים את נפילתו ההדרגתית בפירוד משפחות, בהתרחקות הילדים מההורים, בהתנגדות וחוסר רצון לכל ואדישות מוחלטת. תחומים כמו אמנות, מדע וטלוויזיה שפעם היה ממלאים את האנושות ובהם האדם היה נבדל מהחיות, כבר לא מספקים. בזמננו, ההבדל מתבטא בטלפון נייד כשב"צעצוע" הזה יש את אותה ריקנות, כמו על מסכי המחשבים ובטלוויזיות.

במשך אלפי שנים היו הדת, הפילוסופיה והאמנות, ממלאות את האנושות והיוו סוג של פלטפורמה חברתית שגרמה לה להתפתחות. היה רצון בהמשכת המין האנושי, לגדל ילדים ולבנות משפחה, היה ביטחון וציפייה לעתיד נפלא, ואילו היום, איננו מצפים לדבר. כאן אנשים, מסוגו של ״הקצר״, מראים לנו את חוסר התכלית של חיינו, ולכן רוצים להיפטר מהם, להושיבם בבית הסוהר כשלמעשה, מדינת מקסיקו עצמה מתחילה לחלק מריחואנה, מאחר והיא רוצה את השליטה על זה. הגענו למקום בו האנושות צריכה לבחור באחד מהשניים, או להרדים את עצמה, או לשנות את העולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest