דף הבית / משבר עולמי / העולם אינו רב קוטבי, אלא עגול!

העולם אינו רב קוטבי, אלא עגול!

photo_rav_gh70_193.jpg

שאלה: האם לדעתך המשבר הגלובלי הנוכחי יחזיר אותנו לעולם רב קוטבי, עולם שבו כל מדינה מנסה להסתגר בתוך גבולותיה, ולשמור על האינטרסים שלה?

תשובה: אנחנו צריכים להכיר בכך, שרק הפעולות המכוונות לעבר האיזון עם הטבע הגלובלי היחיד, יכולות להביא לנו תועלת אמיתית – איחוד לשלם אחד, הקמת ממשלה עולמית אחת, חלוקה עולמית של אוצרות הטבע, של המשאבים, ושל התפוקה מהייצור התעשייתי. כמובן, בלתי אפשרי להגיע לזה בן-לילה. אבל אפילו צעדים קטנים לכיוון מצב שכזה, מעצם היותם נמצאים כבר על הנתיב של השתוות הצורה עם הטבע היחיד, יעוררו תגובה חיובית.

האופוזיציה בין רוסיה לארה"ב, בידודן אחת מהשנייה והמשבר שנבע מכך הראה, שכבר בלתי אפשרי שיהיה טוב במדינה אחת, על חשבון מדינה אחרת, "טוב לי כאשר רע לך", אלא או שטוב לשתיהן, או שרע לשתיהן. אין זה תלוי ברצון הפוליטיקאים – אלא זהו ביטוי אובייקטיבי של העולם הגלובלי.

בכלכלה גלובלית לא יכולה להיות תחרות בין מדינות, משום שלכולן אותם מקורות פיננסים… עם זאת, עדיין נראה לכל מדינה, שיש לה תקציבים משלה, בנקים משלה ודאגות משלה. אם המדינות בעולם ימשיכו לחשוב בצורה כזאת, המשבר יגדל ויעבור מכלכלי למערכתי-סוציאלי ולאחר מכן לפוליטי.

הפתרון הוא אחד: לחשוב על העולם כעגול ולא כרב קוטבי; הכיס – משותף ולא פרטי. הטבע – כחוק העליון: ללמוד את הגלובליות שלו, ההרמוניה והאיזון ולציית לו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest