דף הבית / כלכלה / כסף / העבר לא יחזור יותר

העבר לא יחזור יותר

חוקי הטבע הם בלתי הפיכים. איננו יכולים לשתול שום דבר בצורה מלאכותית, מפני שבתוך החברה שלנו – בפוליטיקה, בתעשייה, ביחסים החברתיים והמשפחתיים – נוצרים תנאים כאלה, שמחייבים אותך להגיע לתלות אינטגרלית הדדית. אתה תהיה חייב לעשות זאת בלית ברירה, לא משנה אם אתה עשיר או פועל פשוט, מובטל, סטודנט או זקן.

הטבע סוגר אותנו בתוך מערכת אחת כללית ומאלץ כל אחד להשתנות בהדרגה, בהתאם למעמד שלו, לתכונות שלו, ליחסים שלו בתוך החברה וכן הלאה. אנחנו לא יכולים להישאר כמו מקודם.

אתם רואים מה קורה היום בעולם? האם היה אפשר לחשוב שגרמניה תיתן 500 מיליארד דולר ליוון, ולאחר מכן תוותר לה על החוב ותמחק אותו? האם אתם מתארים לעצמכם גרמנים שנותנים ליוונים 500 מיליארדים? וגם איטליה וספרד עומדות בתור. ובכלל לא ידוע איך זה ייגמר. והאנשים אינם יוצאים לרחובות, אינם מפילים את השלטון, ואינם דורשים להחזיר להם את כספם.

תארו לעצמכם שיש לנו בבנק 500 מיליארד, שאותם חסכו כל עובדי המדינה. זהו הרכוש של המדינה. במקום להשקיע אותו בפיתוח הפנימי של המדינה, במימוש התוכניות הציבוריות וכדומה, אנחנו לפתע מוסרים אותו למישהו, שאנחנו אפילו לא רוצים לדעת מיהו?! למה לא פורצות מלחמות אזרחים בגלל זה? אני מכיר את גרמניה, הייתי שם ושוחחתי המון עם הגרמנים. יכול מאוד להיות שכולם לא מרוצים, אבל אף אחד לא מתנגד במיוחד, מפני שהאנשים מבינים: לפוליטיקאים ולכלכלנים שפותרים את הבעיות הללו הרבה יותר כואב מאשר לאחרים. הם "יושבים" על הכסף הזה, שולטים בעזרתו על העם והמדינה, אבל אם הם נפרדים מהכסף, הרי שהמצב בכי רע: אנחנו באמת מחוברים עד כדי כך שאני חייב לוותר למישהו זר, בדיוק כמו לעם שלי. הם מבינים את עומק הקשר ההדדי, הם רואים שחוק הטבע קושר בין כולם, ובלתי אפשרי לחתוך את הקשר הזה.

זהו אסון פנימי של אותם האנשים שמקבלים את ההחלטה. הרי זה בכלל לא קל להיפרד מ-500 מיליארדים. תאר לעצמך שלקחת את כל מה שיש לך בבית ובבנק וחילקת לכולם. מה תגיד לך המשפחה שלך?

כלומר, מדובר בהרגשה של הקשר המוחלט והצורך המחייב. הפוליטיקאים רואים שהם אינם יכולים לנהוג אחרת. אנחנו, "האנשים הקטנים", איננו רואים זאת, והם רואים. ולכן, הענקים הגדולים ביותר, המיליארדרים, ייפרדו מהמיליארדים שלהם בדיוק כמו הפוליטיקאים הללו, כי אחרת הם לא יוכלו יותר להתקיים. הם יבינו שהם חייבים לעשות זאת. וכך, אל מול עינינו, מתבצעים מעשים פרדוקסליים לחלוטין, ואנחנו פשוט עדיין לא מבינים אותם.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם האינטגרלי, 30.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפיתרון הפשוט של הבעיות הכלכליות
העתיד – מאחורי קשר הדדי טוב
לידת המצב החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest