דף הבית / המשבר ופתרונו / העבודה העתידית של האנושות

העבודה העתידית של האנושות

הערה: לאנשים לא מספיק הזמן, אין להם זמן לעסוק בעצמם. איננו מתארים לעצמנו חיים ללא עבודה. אפילו כשאנו מכירים מישהו דבר ראשון אנחנו שואלים: "במה אתה עוסק, מה המקצוע שלך?"

התייחסותי: אנחנו אלה שהפכנו את החיים שלנו לכאלה. היום בעזרת מנגנונים ומכשור אוטומטי אנחנו מייצרים פי 100 יותר מוצרים מאשר לפני 100 שנה. ובשביל מה? הכול מסודר בכזאת צורה בכוונה, כדי שהאדם יהיה עסוק 8-10 שעות ביום בעבודה, כל יתר הזמן, הוא נמצא בדרכים ומעט מאוד בבית, אבל המגמה הזאת נעלמת בהדרגה. אם מדברים מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, אז בקרוב לאדם יתפנה כל הזמן מעבודה מקצועית, במקום זאת הוא יהיה עסוק בחינוך עצמי. בכל מקום יתחילו לתפקד מעין אוניברסיטאות עממיות שבהן כל אוכלוסיית כדור הארץ, מקטנים ועד זקנים, תעבור לימוד בצורה של שיחות, הרצאות, תרגילים לאיחוד, חינוך והשכלה. האדם מהבוקר ועד הערב יעסוק בהתפתחות עצמית, קצת פעילות פיזית ובעיקר רוחנית. זו תהפוך לעבודה העיקרית של האנושות, מפני שבעיסוק בה אנחנו נמשוך אלינו את האנרגיה החיובית של הטבע, מקסימלית בגודלה וטובה באיכותה.

שאלה: כאשר אתה אומר "רוחנית", אתה מתכוון ליחסים הדדיים בין בני האדם?

תשובתי: כן. אבל היחסים ההדדיים הללו נבנים על צימוד הדדי, שילוב, התקרבות של כל בני האדם זה לזה, כאשר אנחנו רואים את עצמנו מפורקים לקטעים, כמו ברגים או חלקים ומרכיבים מהם מנגנון אחד ענק והרמוני, שנקרא "אדם". באותה מידה, שבה אנחנו מתאימים כל חלק זה כלפי זה, אנחנו נצליח להרכיב בצורה נכונה את המנגנון המשותף הזה, אנחנו נרגיש, כיצד בצימוד הפחות או יותר נכון שלנו מתחיל להתעורר כוח מיוחד, כוח החיבור, כוח של שיתוף פעולה הדדי, שנקרא בורא.

אז כל הרגשות והאמוציות, שמופיעים בין בני האדם ברחוב, בתחבורה, בעבודה, יקבלו משמעות וכוח אחרים לחלוטין. יופיע אצלנו תמריץ אחר לגמרי לחיות בחיבור בינינו. וזה צריך להתחיל כבר עכשיו, מפני שכל העולם הולך לקראת זה, כדי להראות לאנושות, עד כמה ההתפתחות האגואיסטית שלנו, שמבוססת על התרחקות הדדית ותחרותיות, משמידה אותנו ומפילה לשום מקום.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.4.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest