דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסתרה המקנה בחירה חופשית

הסתרה המקנה בחירה חופשית

שאלה: לדבריך אני יכול לקבל כוחות דרך הקבוצה. קבוצה, זה מגבר מהבורא או מקור של כוחות רוחניים?

תשובתי: הכול ביחד. הקבוצה ביחס אליי, זו התגלות של הבורא. לכן באותה מידה שבה אני משתדל להתמזג עם הקבוצה, אני משתדל להתמזג עם הבורא. בכך שאני משפיע לקבוצה, אני משפיע לבורא. אבל אני לא רואה ולא יודע את זה.

אם במקום הקבוצה היה בורא, הייתי חייב כל הזמן להשפיע לו כמו עבד, ולהימצא באופן אוטומטי בתפקיד של מלאך ואילו כשהבורא נסתר יש לי בחירה חופשית.

הבורא מסתתר מאחורי העולם הזה ואני לא רואה אותו, לכן הוא נקרא "עולם", מהמילה "העלמה". כך שההעלמה, ההסתרה, זה הטוב העצום שמקנה לנו בחירה חופשית. רק במידה, שבה אני יכול להישאר חופשי תוך כדי השגת הבורא, מתגלה הכוח העצום הזה, שמנהל את הכול: עבר, הווה ועתיד.

שאלה: נניח שאני מכיר אדם מכובד ועשיר מאוד שכל העולם מכיר אותו. ואני לא רוצה לנצל אותו לטובת עצמי, אני כל הזמן מסתיר מכולם ומעצמי את ההכרות שלי איתו. האם אפשר לתאר לעצמי בצורה כזאת את היחס עם הבורא?

תשובתי: אני לא מנצל את ההכרות עם הבורא למען עצמי, למרות שהוא מתגלה לי במלואו. נאמר: "בכל ביתי נאמן הוא". הוא נותן בך אמון, ועליך ליצור בתוכך "מסך", כדי שתוכל להצליח לבצע צמצום על הרצונות שלך, לא לקבל שום דבר מהבורא ולעבוד רק בכוונה על מנת להשפיע.

שאלה: כלומר הבורא כל הזמן מנסה להתגלות לי, ואני כל הזמן מסתיר אותו?

תשובתי: הוא מתגלה רק לאחר שתלמד להסתיר אותו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית: 3.12.17

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest