דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הספרים שבהם נמצא האור

הספרים שבהם נמצא האור

שאלה: איך אתה רואה את התוספות לתע"ס ושאר המקורות הקבליים המקוריים, שמופיעים בזמן האחרון? האם אפשר ללמוד מהספרים האלה קבלה, לראות בהם חומר עיקרי או נוסף?

תשובתי: חכמת הקבלה זו לא סתם חכמה שניתן ללמוד על ידי שקידה, מאמצים שׂכליים, יכולות גשמיות. הספרים שנכתבו על ידי מקובלים מדברים על העולם הרוחני, על מה שנתפס ומורגש בתכונת ההשפעה שאותה יוצר בתוך האדם האור העליון, או"מ ("אור מקיף"). במידת הופעתה של תכונת ההשפעה באדם, הוא מתחיל לתפוס בצורה נכונה את הטקסט של ספרי הקבלה בתוך תכונת ההשפעה שרכש, בתוך הכלי.

הוא תופס רגשית ומבין את המשמעות של כל מילה והגדרה במידת השגתו. בדומה לאיך שתלמיד, עם כל שנה נוספת בבית הספר, מבין הרבה יותר ולעומק את החומר הנלמד. בעלותו ב- 125 המדרגות של רכישת תכונת ההשפעה, המקובל משיג את כל הקשרים בין הנשמות, שהם כולם יחד נקראים העולם העליון, עד לקשר מלא, עולם אין סוף, האיחוד האין סופי. במידת האיחוד, ודווקא בתוכו, מורגש הבורא.

תע"ס, כמו גם הספרים האחרים של בעל הסולם, ספר הזוהר, ספרי האר"י, נכתבו בדרגה של כל 125 המדרגות, ולכן להוסיף אליהם משהו יכול רק מי שעלה לראש הסולם. ההוספה לספרים האלה מתוך השׂכל הגשמי, מהווה הידמות של "קוף לאדם". אני אישית לא אעיז ליותר, מאשר הסברים בעל פה…

צריך להבין את מקומך ולהשתדל לא לקלקל. בכל מקרה, כל עוד האדם לא נכנס להרגשת העולם העליון, כל המקורות הקבליים עבורו הם רק "משרת", אמצעי לגילוי בתוכו את תכונת ההשפעה, שבה הוא ירגיש את העולם העליון, ואחר כך יתחיל להבין את המקורות. ראה הקדמה לתע"ס, סעיף קנ"ה.

ידיעות קודמות בנושא:
ה"צעצוע" החשוב ביותר בחיים
הספר שמגלה את גדלות הבריאה
ספר – מכשיר לגילוי האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest