דף הבית / המשבר ופתרונו / הסיבה לגדילת האנטישמיות

הסיבה לגדילת האנטישמיות

שאלה: באמריקה מתפשטות הופעות, הצהרות, התבטאויות ופעולות אנטישמיות. בפילדלפיה ובסנט-לואיס נהרסים בתי קברות. בקרב סטודנטים באוניברסיטאות צופים צמיחה של אנטישמיות. מה הסיבה שמתחילים להפעיל לחץ גדול על היהודים?

תשובתי: היהודים הם נשאים של שיטת תיקון העולם, תפקידם להביא את האנושות לחיות על פי נוסחה אחת יחידה ככפר גלובלי אינטגרלי, עגול וקטן. הצורה החיצונית הזו של האנושות מכתיבה לנו את הנחיצות בהתלכדות פנימית של כולם למערכת אחת יחידה, לאחד יחיד שלם.

מערכת אחת יחידה לא יכולה לעבוד עם האגו הגדול שהתפתח באנושות. הגענו לנקודה הקריטית של האגו וזה הוביל אותנו למשבר, היום האדם אינו יכול להסתדר עם ילדיו, משפחתו וכל השאר, ואפילו לא עם עצמו. כמובן, שזה לא נוגע לכל העמים מפני שכל עם נמצא בדרגת התפתחות שונה, אבל באופן כללי, זה כך.

במחשבה כיצד עלינו לפעול בעתיד, אנחנו כבר מתחילים להתחבר בכך שאנו יוצרים שווקים משותפים, בריתות והסכמים בין המדינות. אולם נהיה לנו רע עוד יותר, מפני שאנחנו מגלים עד כמה איננו יכולים להיות יחד. חותמים על הסכם וכבר למחרת הוא לא תקף. אדם מתחתן, אבל לא נשאר נשוי זמן רב. מקים משפחה, וגם זה לזמן קצר. ילדים לא מצליחים לשמור על היחסים ביניהם ועם ההורים.

האגו הביא אותנו לכזה מצב שבו אנחנו מרוחקים זה מזה, כל אחד רוצה לסגור את עצמו כמו "גולם", לתקשר עם אחרים דרך הפלאפון או דרך האינטרנט. אנחנו רוצים להתרחק עוד יותר, לבודד את עצמנו זה מזה. מתעורר אנטגוניזם (ניגוד) בין הטבע האנושי הפנימי, המרחיק אותנו זה מזה, לטבע החיצוני (דומם, צומח, חי ואדם), שחייב לחבר את עצמו לחברה אחת יחידה, כדי שנשלים בצורה הרמונית זה את זה, במקום להשמיד האחד את השני כפי שזה מתרחש היום.

המצב הזה צריך להיפתר. רק האדם יכול לעשות זאת, בהיותו ברמה העליונה ביותר בשרשרת הביולוגית.

איך לפתור הכול? באנושות קיימת תכנית המתארת באיזה אופן נוכל לעורר את הכוח העליון כוח של אהבה ואיחוד, כך שיוכל לבצע עלינו מעין ניתוח ויביא את כולם לאחדות. אנחנו עצמנו לא מסוגלים להבין כיצד אפשר לחבר בינינו ואילו הכוח העליון מסוגל לממש זאת. הכוח הזה נקרא עליון, מפני שהוא נמצא למעלה מהטבע האגואיסטי שלנו ומחזיק את כל הטבע בתוכו.

השיטה להמשכת הכוח העליון נמצאת אצל היהודים במשך אלפי שנים, אבל מלבד המקובלים היתר בעצם לא יודעים זאת. למרות שמספר המקובלים בקרב היהודים הוא מועט, ממש יחידים, הם נשאים של הידע הזה ומוכנים לחלוק אותו עם כולם, מפני שדווקא בזה תלוי העתיד שלנו. בכל מקרה נצטרך לבצע את הייעוד שלנו, לא נוכל לברוח ממנו. נהיה חייבים להגיע לאיחוד כללי משותף. השאלה האם אנחנו נוכל לעשות זאת?

באנושות רווחת תחושה מסוימת, שהיהודים אשמים במתרחש בעולם, שאצלם מרוכז כל העושר והם הממציאים של פיתוחי "היי-טק" וכל השאר, הם שעושקים את האנושות ויתרה מכך הם יודעים באיזו צורה להזיק לכולם.

זו תחושה חבויה, תת-הכרתית, אפילו ביטחון במידה קטנה יותר או גדולה, שקיים בקרב כל העמים. הם כותבים בנושא זה אגדות, השערות וכדומה. מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, שהיא ידע יהודי טהור, הם צודקים לחלוטין, מפני שכך הם תופסים זאת באופן אינסטינקטיבי.

שאלה: כלומר עלילות דם נוראיות, נובעות מתוך התחושות האלה?

תשובתי: כן, כך הם מביעים את התחושות שלהם, אבל יש לזה בסיס בטבע. כמובן שאין שום עלילות דם וקשירת קשרים, מפני שהיהודים עצמם לא מבינים או יודעים מה מתרחש איתם, אבל בעיקרון, בסיס התחושות של העמים האחרים הוא רוחני לחלוטין. לכן שנאת אומות העולם היא מוצדקת. מבחינת היהודים יש רק מוצא אחד: להבין את המשימה שניצבת לפניהם, להכיר בה ולהתחיל לממש אותה.

שאלה: שפכת אור על דרך אחת, הדרך של הכוח העליון לחייב את היהודים דרך האנטישמים, לבצע את ייעודם בבריאה. ככל הנראה זו דרך ישרה ללא אנטישמיות, ישירות כלפי היהודים?

תשובתי: הכוח העליון "מציע" זאת דרך מקובלים. המקובלים צועקים ועושים ככל יכולתם, כדי להסביר הכול, אבל אף אחד לא שומע אותם.

שאלה: כלומר, ישנן שתי אפשרויות: דרך המקובלים או דרך האנטישמים?

תשובתי: או דרך משותפת, אני תולה תקוות בדרך האמצעית: האנטישמים ילחצו על היהודים בכזאת צורה שהיהודים ייבהלו מאוד וירצו לשמוע את מה שהמקובלים אומרים להם. נקווה שזו תהיה הדרך שבה נבחר כאפשרות.

מתוך תכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 1.3.2017

 

2 comments

  1. הרב המקובל ניר בן ארצי שליט"א ניבא לפני כמעט שנה את עליית האנטישמות בארה"ב, והוא אומר שהסיבה שבורא עולם מכניס בגויים שנאה ליהודים זה בשביל שיעלו לארץ ישראל.

  2. אין סיבה ראציונלית לשנאת היהודים… כולם כבר מכירים בכך שהסיבה היא חוסר החיבור ביננו. אז ילה בואו נעשה את זה…ניסינו כבר הכל מלחמות התגונניות הסברה ומה לא. רק להתחבר ביננו זו השיטה שהוכיחה את עצמה…הרימו כפפה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest