דף הבית / המשבר ופתרונו / הסחר העולמי עלול ליפול לשנים רבות

הסחר העולמי עלול ליפול לשנים רבות

מתוך ועידת האו"ם למסחר ולפיתוח:

צמיחת הסחר העולמי תישאר חלשה עוד שנים רבות. אלו הן חדשות רעות עבור המדינות המתפתחות, שצמיחתן תלויה בגידול בייצוא. הן תיאלצנה למצוא מקור צמיחה חדש כדי לחדש את הכלכלות שלהן.

המדינות המתפתחות חייבות לוותר על התלות בייצוא. לשם כך מוכרחים לפתח את הסקטור הריאלי של הכלכלה ואת הביקוש המקומי, ולא את המכשירים הפיננסיים. המשבר שינה את כל המבנה של הסחר העולמי, הוא העמיד תחת סימן שאלה את המודלים של הכלכלות של סין, ברזיל, הודו, שצמיחתן תלויה בייצוא. התוצאות כבר נראות לעין.

התייחסותי: לפנינו לא נפילה שתימשך שנים רבות, שלאחר מכן תתחלף בעלייה. מוכרחים למצוא פתרון לנפילה הזו שצוברת תאוצה. אבל כדי למצוא אותו, מוכרחים קודם כל לתת אבחנה נכונה, למצוא את הסיבה האמיתית למצב שלנו ההולך ומתדרדר. לדבר על כך שזהו הטבע של התקופות המשבריות, לחזור שוב ושוב על כך שהמשבר כבר עובר, זוהי נאיביות. כמו שלא הסכימו בכלל להכיר בו שנים רבות לפני 2008. אבל זה לא פותר את הבעיה עצמה.

אנחנו מציעים ליצור פורום בינלאומי שפועל תמיד, שיקבל את כל ההסברים, ימיין אותם ויפרסם. בכך אנחנו נמשוך את תשומת הלב של האנשים לבעיה המשותפת שלנו. זה כבר יהיה פתרון חלקי לבעיה, כיוון שיאחד את האנשים. בהמשך, תוך בירור של הפתרונות המוצעים, יש לפנות למחברי אותם הפתרונות עם בקשה להסביר אותם (את כל זה להציג בתקשורת, בטלוויזיה שלנו, באתר). וכך בהדרגה לבחור אפשרויות, לפתח שיטת השכלה אינטגרלית.

ידיעות קודמות בנושא:
ילדים וזקנים יאטו את הצמיחה של הכלכלה העולמית
המשבר העולמי: פרספקטיבות
מה יחליף את הגלובליזציה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest