דף הבית / אקטואליה / הסופרמרקט של העתיד

הסופרמרקט של העתיד

הערה: בכל שנה נזרקים בדנמרק קרוב ל –  700 טון של מוצרי מזון. לראשונה בהיסטוריה, נפתח בבירת דנמרק סופרמרקט ראשון מסוגו, שבו הקונים יכולים לקנות מוצרי מזון שפג תוקפם או שאריזתם פגומה במחיר זול ב-30%-50% מהרגיל. אומרים שזה עתידו של העולם.

תשובתי: בעיקרון כל מה שאנחנו אוכלים היום הוא כל כך סינתטי, עשוי מפלסטיק, נייר ועץ, עד כי לא ברור איזה תאריך פג תוקף יכול להיות למוצרים.

אפשר להוסיף למוצר עוד משהו ואז ניתן יהיה בכלל לא לכתוב תאריך תפוגה ולפתוח את הקופסה בעוד כמה שנים. אפילו חיידקים וג'וקים לא יהיו, מפני שהמוצר לא יהיה אכיל מבחינתם. עבור האדם זה יהיה אכיל ועבורם לא. אני בטוח שאם היו נותנים לחיות את מה שאנחנו אוכלים, הן לא היו נוגעות במחצית מהאוכל שלנו.

שאלה: אתה סבור שהסופרמרקטים הללו לא יחזיקו מעמד זמן רב מפני שבקרוב כול המוצרים יהיו ללא תאריך תפוגה?

תשובתי: איני חושב שלסופרמרקטים הללו יש עתיד. סביר להניח שנגיע ל"ניצחון" של השׂכל האנושי ונשמר הכול ללא תאריך תפוגה. נניח, ניקח עגבניות שגודלו פעם בתנאים נורמליים וכאלה שגדלות בתנאים הנוכחיים, אותן עגבניות אפילו לא יספיקו להגיע לסופרמרקט, ואילו כיום העגבניות  שוכבות חודש ושום דבר לא קורה להן. אפשר אפילו לשחק איתן כדורגל ואחר כך לאכול. לכן כל זה היום כבר אינו אקטואלי.

שאלה: האם השיטה של ניצול העודפים הללו אקטואלית?

תשובתי: בוודאי. כי למעשה, במזון שלנו אין אלמנטים בצורתם הטבעית, ללא חומרים משמרים ותוספות שונות ולמרות הכול אנחנו חיים. לכן מה זה משנה מה יש  ומה אין במזון, אנחנו רואים שאנשים חיים וזה מספיק. בעבר בני אדם חיו עד גיל 40 וכיום חיים עד גיל 80.

שאלה: מה תוכל לומר על כך מנקודת מבטו של מקובל?

תשובתי: אני מדבר מנקודת מבט זו, מפני שאם היום הגוף שלנו מסוגל לעכל את כל זה ולהתקיים, אז אין צורך להתלונן ולבוא בדרישות שהיו לפני 40 שנה. לפני 40 שנה לא היו התרופות שיש היום ובני אדם חיו עד גיל 40. ואילו היום כולם בולעים כדורים וחיים 80 שנה. אותו דבר עם המזון, בעבר היו אוכלים עגבניות טריות ישר מהערוגה לפה מפני שלמחרת הן היו מתחילות להירקב. היום העגבניות נראות יפה אפילו לאחר חודש והן מועברות במטוסים לכל המדינות. אין מה לעשות, כזאת היא ההתפתחות שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest