דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 621 – הסוד לשנה טובה

חיים חדשים 621 – הסוד לשנה טובה

מה צפוי לנו בשנה הקרובה, כיצד נוכל להבטיח שהשנה תהיה מוצלחת ומדוע דווקא דרך גילוי הרע בינינו נהפוך את השנה לטובה? (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: הסוד לשנה טובה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו

תקציר השיחה:

שנה טובה יכולה להיות בתנאי שנבין שהשנה החולפת הייתה רעה, זהו זמן לחשבון נפש. השנה החברה הישראלית מגיעה להכרה שלא זו המדינה עליה חלמנו. הרע מתגלה, ובזכותו באה ההכרה שמצבנו הוא שקרי, זהו צעד חשוב בדרך לאמת.

עלינו לגלות איפה נמצאת התרופה. היא טמונה בתורה, בפנימיותה, בחכמת הקבלה. לא מדובר בחזרה בתשובה, אלא בגילוי הכוח העליון שיכול לחבר בינינו, האור.

המטרה הקרובה שישראל צריכה להציב לעצמה בשנה הקרובה היא חיבור. חיבור זה להיות מסוגל להתחבר לאחר ולמלא את רצונו, כולנו חלקים ממערכת אחת.

העולם שונא אותנו, כיוון שאיננו מתפקדים כראוי, אנחנו לא מספקים דוגמה לחיים בחיבור. כשנתחיל להרגיש שאנחנו תלויים זה בזה, נבין שאין לנו ברירה אלא ללמוד להתחבר.

אנו נקראים ישראל, מלשון ישר-אל, ישר אל הכוח העליון שבטבע, כוח האהבה והנתינה. אחרי שנבין שהשנאה הורסת אותנו וננסה להתחבר, נגלה שאנחנו זקוקים לכוח עליון.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו איך משתמשים בכוח העליון כדי לתקן את הקלקולים שבחיינו. האגו שלנו מייצר את כל הבעיות, וחכמת הקבלה מלמדת אותנו איך להביא את הכוח העליון שיתקן אותו.

שנה טובה היא שנה שבה נרגיש את הכוח העליון שורה בינינו, כוח של אהבה ונתינה. השינוי הזה טבעי, כמו גדילתו של ילד – חשים את כוח הטבע שמפתח את החיים.

עלינו לפתח רצון לכך שא-לוהים ישרה בינינו, כוח של אהבה ונתינה, כוח מחבר. לאחר הכרת הרע במצבנו, נגיע לרצון להמליך את הכוח הזה עלינו, וזהו ראש השנה.

תוכניות קודמות בנושא "חגים ומועדים":
חיים חדשים 620 – סליחות
חיים חדשים 600 – ט"ו באב – חג האהבה
חיים חדשים 595 – "בין המצרים" – זהירות מאסונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest