דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הסוד העתיק של היהודים

הסוד העתיק של היהודים

שאלה: למה לאורך כל ההיסטוריה כל כך שונאים את היהודים?

תשובתי: בזמנים שונים הובאו נימוקים שונים. הרי לא תמיד האשימו את היהודים כמו היום, שהם מנהלים את העולם ומתמרנים את כולם דרך הבנקים ובכך שמשעבדים את האנושות. בעבר התהלכו שמועות שהם מרעיבים אנשים, משלחים עליהם כל מיני מחלות מדבקות, גורמים לקלקולים ולעין הרע וכולי. באופן כללי, לכל אדם נורמלי מובן שליהודים ישנו איזה סוד, שאי אפשר לתפוס אותו בשום דרך, אפילו אם יתפסו וינערו אותם חזק. לא מובן, אבל יש בהם משהו שמהווה מקור למשהו בלתי רגיל. ובלתי רגילה כבר העובדה, שהעם היהודי הצליח להתקיים כל כך הרבה אלפי שנים.

ישנן אפילו תיאוריות שונות להיווצרותם: הם שונים מהשאר בכך שכביכול הגיעו לכדור הארץ מכוכב רחוק או שנוצרו מסוג אחר של קופים וכדומה. כדי לא לאהוב את היהודים, יש המון סיבות להיווצרותם, ואם בעולם מתרחשים איזה שהם אירועים שליליים, אז תמיד אפשר להפיל את זה עליהם. מצד אחד, קל להפוך אותם לשעיר לעזאזל, אבל מצד שני באמת יש בהם משהו שמביא לתחושה שהם אשמים בהכול. אצל אומות העולם זהו רגש טבעי. נניח שאני לא יהודי, אני מסתכל עליהם ומרגיש שיש בהם משהו לא משלנו. לא מובן מה, אבל יש. כיצד להיאבק בזה? מה לעשות עם זה? איני יודע.

הדת היהודית, למרות שמהווה את היסוד של כל הדתות, היא משום מה מכוונת בניגודיות להן. נוצרים, מוסלמים, הינדים, קונפוציאנים, כולם מרוכזים בתוך עצמם, ואילו ליהודים משום מה יש יחס להכול.

הידע הפנימי של היהודים

שאלה: כל עם שהתפזר בקרב עמים אחרים, לפי כל החוקים הגיאופוליטיים צריך להיעלם כעבור שלושה דורות. ורק העם היהודי החזיק מעמד לא רק שלושה דורות, אלא 2,000 שנה בגלות. מצד אחד, מֵשֵך קיומם עצמו, ומצד שני, שנאה של האנושות כלפיהם הופכים את העם היהודי למשהו לא הגיוני. מאיפה נובעת השנאה הלא הגיונית הזאת?

תשובתי: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, זה נובע מכך שאנחנו באמת מהווים במשהו מקור של הרע עבור כל האנושות. יש לנו תרופה שבעזרתה אנחנו יכולים להפוך את כולם למאושרים, ואנחנו לא רק שלא נותנים אותה לאחרים, אלא גם לא מגלים לעצמנו, מפני שאיננו יודעים שאנחנו הם הבעלים של התרופה. העניין הוא שהשיטה לרכישת האושר נסתרת בתוכנו ונשמרת כידע פנימי, כאפשרות לגלות אותה לעולם.

השיטה הזאת טמונה בנו מלכתחילה, על הבסיס שלה אנחנו הפכנו לעם. בערך לפני שלוש וחצי אלף שנה בבבל העתיקה התנתקנו מכל האנושות והתאספנו יחד לקריאתו של אברהם : "מי שרוצה להבין את משמעות החיים, מהות של המתרחש עמנו, למה הפסקנו להבין זה את זה ובנינו את מגדל בבל, מי שמרגיש שההצלה יכולה להיות רק בחיבור ובאיחוד, בואו איתי!". כך התלכדנו סביבו. מה גם שאברהם אסף נציגים משבטים שונים לחלוטין, שגם כן לא הבינו זה את זה ובכלל לא ידעו מה לעשות. אבל הוא הסביר לקהל המעורבב הזה, מה קורה, והראה להם כיצד אפשר להתעלות מעל לפירוד, מעל לשנאה, מעל לכל ההבדלים ולהתחבר ביניהם לאחד יחיד שלם. ולאחד היחיד והשלם הוא קרה העם היהודי.

שאלה: ועכשיו אנחנו נושאים בתוכנו מבחינה גנטית זיכרון של האיחוד?

תשובתי: זה לא סתם זיכרון גנטי, אלא תוכנה ששבה ונוצרת בתוכנו. נקשרנו בינינו לפי אלגוריתם מסוים ומתוך החיבור שלנו הבנו באיזה אופן צריך ללכת הלאה ולפתח את הרעיון של הקשר ההדדי, למרות שאנחנו ממש כל דקה רוצים לצאת ממנו.

שאלה: כלומר, לאותם אנשים שהלכו אחרי אברהם הייתה משיכה לאיחוד הזה?

תשובתי: הם הבינו על ידי החוש הפנימי שלהם, שיש כאן שיטה להצלה, מפני שכל בבל הייתה במצב נוראי והאנושות התפזרה לכל רחבי העולם. יוסף פלאביוס בכתביו ההיסטוריים תיאר באיזה כיוונים התפזרו כל מיני שבטים ("חמולות"): חלק למזרח, אחרים לצפון, לדרום וכולי, וכך נתנו יסוד לציביליזציה הנוכחית. ואילו אברהם אסף סביבו עשרות אלפי אנשים בעלי אותה השקפה, והראה להם בפועל כיצד הם צריכים להתחבר ביניהם על בסיס שיטת החיבור.

אלה היו לימודים מעשיים, שכללו בתוכם את כל הניואנסים (הדקויות) של החיים המשותפים שלהם. אברהם הוציא אותם מבבל והוביל אותם לארץ כנען (ישראל הנוכחית), ובהסתגלותם לארץ הזאת, שכך גם נקראה "בית אברהם", הם כל הזמן עסקו בחיבור, מפני שכל יום, כל דקה, הופיעה בהם השאיפה להתפזר שוב. מאחר והאגו גדל בהם, ביניהם כל הזמן התלקחה הדחייה והם היו צריכים שוב להתחבר ביניהם. לכן השיטה שלהם כל הזמן השתכללה, למרות והודות לגדילת האגו בתוכם.

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 6, 4.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest