דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנשים מגדלות את הקבוצה

הנשים מגדלות את הקבוצה

Laitman_2011-07-05_1528_w.jpg

שאלה: עבורי מאוד אקטואלי המאמר מספר "שמעתי", שבו מדובר על שחור ולבן. אם לראות את ההקבלה של המושגים האלה לגבר ואישה, פלוס ומינוס, מדוע ה"לבן" צריך לשמור על כך שה"שחור" לא ילכלך אותו?

תשובתי: מכיוון שבאופן כזה האגו, כביכול, יחדור אל השאיפות הרוחניות שלנו ובכך יעצור אותנו.

אני צריך לשמור על ה"לבנונית" שלי, כלומר, על התכונות האלטרואיסטיות, על החיבור עם הקבוצה, על התנועה לקראתם, שיהיה שם כמה שפחות האגו שלי. אחרת, זה יעצור אותי, ואני להיפך אתבלבל. אני אתייחס בצורה אגואיסטית גם לקבוצה וגם לבורא, בסופו של דבר לא אגיע לשום מקום. לכן אני צריך לדאוג לכך שה"לבנונית" (הלבן) יישאר "לבן".

שאלה: לי כלאישה קיימת הסכנה להשתמש בזה כב"סם המוות"…

תשובתי: אני מבין אותך. את מדברת על כך שלגבר בקבוצה קיימת האפשרות לבדוק את עצמו: אם הוא מתקשר עם הקבוצה – טוב, ואם לא – רע. בעזרת הקבוצה הוא יכול כל הזמן לבדוק את עצמו, את היחס שלו לבורא. וכיצד האישה יכולה לבדוק את היחס שלה לבורא, אם אין לה קבוצה?

התשובה היא פשוטה מאוד.

הגברים בקבוצה צריכים לעבוד קשה מאוד, כמו במפעל או בבנייה. לכן, הם צריכים להביא לנשים את ה"משכורת" שלהם. ואתן צריכות להביא לקבוצה רק את הרצון לתמוך בהם, לשרת אותם, להשתתף בהפצה, לדאוג לכך שהכול אצלם יהיה בסדר.

וזאת אינה עבודה משנית. אנחנו יודעים שאם האישה לא הייתה דואגת לבית, לא הייתה קיימת המשפחה, לא הייתה קיימת האנושות, לא היו חיים.

בקבוצה אתן צריכות לעבוד בדיוק כפי שהאישה עובדת בבית: לשמור, לדאוג, לתמוך בגברים, ללמד במקצת. אתן יודעות לעשות זאת. אם אתן תתייחסו אליהם בצורה כזאת זה יהיה טוב מאוד. ובאופן כזה אתן בטוח תתקדמנה, בלי להיות תלויות בהתקדמותם.

ככל שאתן משקיעות בקבוצה, שאתן מתייחסות אליה כאילו היא מושלמת, באופן כזה תתקדמו. והקבוצה יכולה להיות לא כל כך טובה, אך כשאתן משקיעות את עצמכן בקבוצה אתן מקבלות ממנה כאילו היא כבר נמצאת במצב המתוקן. כך שאין לכן שום מכשולים כלפי הקשר המוצלח עם הבורא.

האמת היא, שהנשים מגדלות את הקבוצה. אם בקבוצה יש קבוצה נשית חזקה והיא דואגת כיצד להחזיק את הקבוצה יחד, הכול בקבוצה יהיה בסדר.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בליטא, 24.03.12

ידיעות קודמות בנושא:
הערובה לאושר
בזכות הרצון הנשי
אישה זה רצון

One comment

  1. Leonor Fazekas Zigaler

    לכבוד הרב דר. מ.לייתמן
    כבוגרת אקדמיה,נההנת מה"טיפול היסודי"שלך בכל נושה,ומהגישה אישית בתשובות על שאלות.
    !תודה !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest