דף הבית / אקטואליה / הנשיא אובמה קורא להתכונן לאסון

הנשיא אובמה קורא להתכונן לאסון

שאלה: קנצלרית גרמניה אנג'לה מרקל קוראת לעם לאגור מלאי חרום של מוצרי מזון, ואילו נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על חודש ספטמבר 2016 כחודש של הכנה לקראת אסונות גלובליים. הוא קורא "להתכונן למפגש עם קריאות תיגר של יום המחר, זוהי המשימה המשותפת שלנו. החודש הזה אנחנו מוקירים אנשים אמיצים שממהרים למקום של אסון בשל מסירותם לביטחוננו, למרות הסיכון. כולנו נישאר חזקים ויציבים, לקראת מה שהוכן לנו". מהו הדבר שהוכן, שבגללו הממשלה מתנהגת בכזאת עצבנות?

תשובתי: אני חושב שזוהי מדיניות, משחק מדיני, אבל העם לא מתאחד היום על בסיס כזה, אפילו אם מישהו יתקוף מבחוץ.

שאלה: אם כן, מיהו האויב העומד מולנו שמצריך הודעה כזאת?

תשובתי: האויב היחיד שאותו אני רואה זה האגו שלנו. עלינו לצאת נגדו יחד ולהילחם עימו בכזאת צורה שכולם ירגישו שזה הרע היחיד והגדול ביותר שמכוון נגד האושר שלנו. האושר מסתכם באיחוד, כאשר באיחוד בינינו אנחנו משיגים אחד יחיד שלם, כאיש אחד בלב אחד, בכך שאנחנו מבטלים את כל הניגודים והמחיצות שמפרידים בינינו. אנחנו באמת צריכים להבין שרק יחס כזה אחד כלפי השני, שבו אנחנו רואים אנשים אחרים כחלק בלתי נפרד מאיתנו, יכול להוביל אותנו למעבר למצב הבא של האנושות. זה המצב אליו עלינו להתכונן. עלינו ליצור מערכת חינוך נכונה עבור בני אדם בכל הגילאים, בעלי תפיסות שונות, מכל הדתות, הלאומים, הגזעים, ולהפנות לשם כך את כל האמצעים העומדים לרשותנו: רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, בתי ספר, אוניברסיטאות. כלומר כל תושבי כדור הארץ צריכים להרגיש כאחד יחיד שלם.

פרויקט עולמי כזה אפשר לכנות "בבל המתוקנת". אם לא נממש אותו, אז שום דבר לא יצליח ולא תצמח לנו כל תועלת. זה תהליך ההתפתחות הבלתי נלאית של האגו, ועלינו לבנות בניגוד אליו, מעליו, תכונה של קשר, אפילו אהבה. פרויקט מסוג זה צריך להיות מוצע על ידי הנשיא אובמה.

שאלה: מתי תגיע ההבנה הזאת? ברור, שאם גורמים חיצוניים לוחצים עלינו כמו למשל הוריקנים, רעב, עוני, מגיפות, אז אנחנו מתלכדים, אבל איך אפשר להרגיש את ה"מגיפה" של האגו?

תשובתי: אני חושב, ש"המגיפה" הזאת תסתיים רע מאוד מבחינתו של עם ישראל, מפני שהוא צריך להסביר זאת לעולם. אצלו נמצאת השיטה לביצוע מעשי של איחוד האנושות. בתת מודע אומות העולם מרגישות שהרע נמצא בישראל, שהיהודים מסתירים משהו מכל שאר העולם. צריך לגלות להם את השיטה ולהסביר אותה. עלינו להזמין אותם להשתמש בשיטה, אנחנו מוכנים ללמד ולעשות הכול כדי לממש יחד את השיטה הזאת, בזה טמונה ההצלה של העולם! ואילו הכנת מצרכים ובנייה של מקלטים הכי עמוקים לא יצילו אותנו, מפני שיש לנו "עסק" עם הכוח העליון. לכן מבחינה אקולוגית, כלכלית, מדינית, משפחתית, ומכל בחינה שהיא, בכל מקרה הטבע ייאלץ אותנו להפוך להיות אחד שלם כולל.

בואו נחשוב על כך ונתחיל לשאוף לזה ומיד נראה עד כמה הסביבה ואנחנו עצמנו נהיה בנטייה טובה זה כלפי זה. אין פתרון אחר חוץ מאשר בעם ישראל, והוא חייב לבצע את המשימה הזאת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest