דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הנקודה הבטוחה ביותר על פני האדמה 

הנקודה הבטוחה ביותר על פני האדמה 

שאלה: לאחר תחילת העימות בין אוקראינה לרוסיה הייתה עלייה גדולה של יהודים משם. האם מאיים על היהודים שנשארו שם משהו גדול יותר מאשר על כל יתר אזרחי המדינות  האלה?

תשובתי: ללא ספק. כל עוד לא נביא לעולם את שיטת האיחוד אז העולם במהירות הולכת וגוברת יתקדם לפירוד גדול וליהודים יהיה רע בכל מקום. האנטישמיות והשנאה יתגברו ובעולם לא תישאר נקודה שלווה חוץ מישראל, ואם בישראל לא נתחיל לעשות למען החיבור והאיחוד, אז היהודים ייסעו מכאן בחיפוש אחר מקום טוב יותר, אבל גם במקומות האחרים הם לא ימצאו כלום ואז יתחילו מהומות כלליות.

שאלה: בזמן שיש על ישראל לחצים ועימותים, הרבה משפחות צעירות עם ילדים נוסעים מכאן כדי להבטיח את ביטחון הילדים ולא בגלל שיקולים כלכליים. האם הצעד הזה מוצדק?

תשובתי: אענה לך מהקורות את משפחתי. כל הקרובים שלי הגיעו לישראל ומפה נסעו אחר כך לקנדה. עוד לפני כן בשנים הראשונות של המהפכה עזבו קרובים אחרים שלי את רוסיה, הגרו לאנגליה ומאז הם חיים שם. במסגרת הנסיעות שלי לצורך הרצאות ברחבי העולם, נפגשתי איתם יותר פעם אחת, וגם עם אנשי תקשורת וסתם אנשים, ואני לא רואה שהאנשים בחו"ל חיים בצורה מאושרת וחסרת דאגות. הם חיים את החיים הרגילים כמו כל התושבים. האדם בישראל למרות שהוא מתלונן על הכול, הוא מרגיש חי, מתרחשים בתוכו שינויים פנימיים, כל הזמן מסתובב בתוכו משהו. הוא תופס את כל מה שיש כאן כשלו, ובשום מקום אחר בעולם הוא לא מרגיש שהוא חי במדינה שלו בין אם טוב לו או רע לו, בין אם הוא שונא או אוהב אותה, לכן אני לא חושב שצריך לנסוע מכאן גם אם יש לכך איזו הצדקה. יתרה מכך אין כאן את אותו האיום שייאלץ אותנו לעזוב.

שאלה: מה לגבי החדשות בארץ כשכלי התקשורת מודיעים על תחילת מבצע כלשהו?

תשובתי: זה מהווה לחץ פסיכולוגי, לא יותר מזה. אם ניקח את האינתיפאדה האחרונה, שאני מקווה שהיא הולכת ופוחתת, אז כמה אנשים נפגעו כאן בהשוואה לכמות הנהרגים במדינות אחרות בזמנים של שלום?

הערה: חשבתי על הנושא הזה. אני אוהב את המדינה הזאת כי אחד הערכים הנחשבים ביותר הוא ערך חיי אדם, הם מוערכים כאן הרבה יותר מאשר במדינות אחרות.

תשובתי: אם היינו משנים את האווירה, את הקשר בין האנשים שיהפוך להיות טוב וחם. אם אנשים היו מתחילים להרגיש שהם נוטשים משפחה גדולה ומאוחדת אף אחד לא היה עוזב.

מתוך שעור ברוסית עם ד"ר לייטמן, בתאריך 13.1.2016

 

chen leopold/flash 90

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest