דף הבית / המשבר ופתרונו / הנוער בארה"ב בעד קומוניזם

הנוער בארה"ב בעד קומוניזם

 ידיעה: עיתונאים אמריקאים מתריעים כי הנוער בארה"ב חדור ברעיונות סוציאליסטיים וקומוניסטיים, וכי מחצית מהאמריקאים מתחת לגיל 35 היו רוצים לראות סוציאליסט כנשיא המדינה.

תגובתי: לא משנה מה נכתוב על פיאודליזם, קפיטליזם, סוציאליזם, או קומוניזם, בסופו של דבר הטבע נע לפי התוכנית שלו ואין מה לעשות בקשר לזה. במקום הקפיטליזם חייב להגיע הסוציאליזם. עוד לפני אלפי שנים נאמר בחכמת הקבלה שהקפיטליזם זו הדרגה הגבוהה ביותר של האגו, אשר נותנת לאדם חופש בלתי מוגבל לפעול לפי ראות עיניו. לכן, בסוף ההתפתחות הקפיטליסטית האנושות תשתכנע שהקפיטליזם מוביל אותה למבוי סתום, ושעם האגו היא לא תשיג דבר. אנחנו יכולים להרוס זה את זה ולהגיע למצב שבו חלק אחד באנושות יסבול מרעב בעוד החלק השני יאחז בכל העושר שעל פני כדור הארץ, אבל שום דבר לא יצא מזה. לכן מובן לחלוטין הצורך במעבר למשטר חדש, שיוויוני יותר. הנוער מרגיש זאת.

הרגשה זו קיימת בקרב בני האדם כתוצאה מהתפתחותם הפנימית ולא כתוצאה מהתפתחות החברה. החברה כשלעצמה היא כלום, אלא היא תוצאה מהתפתחות חבריה. לכן אנחנו מתפתחים בצורה כזאת שמביאה אותנו להרגיש כיצד ההתפתחות האינדיבידואלית הורגת אותנו, וזה יוביל אותנו להכרת הרע. המצב הבא זה מצב של קשר אינטגרלי שלם בינינו, בדיוק כפי שקיים בכל הטבע, שדורש שנתייחס אליו כאל מערכת אינטגרלית סגורה הנמצאת בתקשורת מוחלטת בין כל חלקיה.

אני סבור שהמשיכה לסוציאליזם היא טבעית. משיכה זו נובעת מעומקי הטבע וכתוצאה מכך היא תביא להתפתחות הסוציאליזם. השאלה היא באיזה אופן זה יקרה וכיצד בני הנוער יבינו איך להתקדם לקראת זה ולְמה בדיוק עליהם להגיע? לשם כך עליהם לקבל את ההסברים שלנו.

סוציאליזם אמיתי זו חברה שרוצה להשיג איחוד שוויוני נכון, שבו כל אחד יתייחס לעצמו כשווה לאחרים, כך שכל אחד ידאג לכולם ודרך כולם לעצמו. בהתחלה זו תהיה חברה אגואיסטית חכמה, סוציאליזם אגואיסטי, שבו כל אחד דואג לחברה בשביל שיהיה לו טוב. אבל הסוציאליזם האגואיסטי יהווה רק צורת מעבר. כשניגש אליו ונתחיל לבנות אותו, אז נתחיל להכיר את מרכיביו, את שלבי התפתחותו, ואת אפשרויות המימוש השונות שלו, ואז נוכל להחדיר גם רעיונות קבליים. אני תומך בסוציאליזם נכון, שמושרש בהדרגה לפי מידת התפתחותה של החברה, בעזרת דוגמאות, חוגים למיניהם, הרצאות וכולי. כך החברה תתפתח בהדרגה עד לדרגה החדשה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.11.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest