דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר הכלכלי בארה"ב מזווית קבלית

המשבר הכלכלי בארה"ב מזווית קבלית

המשבר הכלכלי בארהשאלה: בשבוע שעבר היה הרבה רעש סביב הכלכלה של ארצות הברית, הירידה של הדולר, הבנק שקרס ועוד. יש כאלה שמדברים על כדור שלג שמתגלגל ועלול להביא לקריסה כלכלית, אחרים אומרים שגם זה יחלוף. מה צופה הקבלה שיקרה בקרוב בתחום הכלכלי?

תשובה: זה לא עניין של התחום הכלכלי בלבד. ככל שאנו מתקדמים, אנו מתרחקים יותר מהחוקים הכלליים של הטבע הסובב אותנו, הדדיות, אהבה ונתינה.

כל חלקי הטבע, ובכללם גם אנו בני האדם, קשורים זה לזה כחלקי מערכת אחת, אך היחס שלנו לזולת שונה. זוהי נקודת הניגוד בין החברה האנושית והטבע הסובב, וממנה נובעות כל המכות שאנו סופגים מהטבע.

לא רק צונאמי או שריפת ענק הן מכות שמנחית עלינו הטבע אלא גם קריסת המערכת הכלכלית. הרי מהי הכלכלה? מערכת קשרים בין בני אדם.

הכסף מהווה קנה מידה בקשר בינינו, בין חברות וממשלות, בין אנשים ואפילו במשפחה. כסף הוא הקשר הכי בטוח, הכי חזק, הכי פועל, הכי אקטיבי, הכי מועיל לשינוי המצבים, ולכן עכשיו הגענו למצב שהוא מתחיל לקרוס.

מצד אחד הקשרים הכלכליים הבינלאומיים קשרו את כולנו למערכת אחת, מצד שני נעשינו כל כך אגואיסטים, כל אדם, כל ארגון וכל מדינה – חושבים רק על טובת עצמם.

אז מה עכשיו? ממש כמו בטבע וכמו בגופנו, השאיפה לאיזון מווסתת את כל התהליכים. לכן, המערכות האנושיות ובכללן הכלכלה מתחילות כיום לקרוס.

ספר הזוהר שנכתב כבר לפני אלפיים שנה צפה את התהליכים להם אנו עדים כיום. הוא תיאר זאת כקריסה כללית של כל המערכות האגואיסטיות והאנטי-טבעיות שבנינו לאורך ההיסטוריה האנושית.

וכשהמחלה כבר ברורה, מתגלה כנגדה גם התרופה – שיטת החיבור בין אנשים, שיטת תיקון האדם והעולם – חכמת הקבלה.

(מתוך התוכנית שאל את המקובל 33. לצפייה בתוכנית המלאה)

2 comments

  1. אביב מעיין

    לכלי העולמי שלום,

    שימו לב לסרט החדש של יוצרי הסוד "קוד משה" הוא נקרא. קטונתי, אבל הבטן שלי התהפכה כשקראתי את זה. אם אני מבינה נכון יש כאן שקר מכוון וגניבה ספרותית עד כדי ניצול. מאידך המציאות כנראה מעמידה את כל האמיתות במבחן בזמן אמיתי והכי חשוב , אולי, גיבור שיחת היום הוא הקדוש ברוך הוא.

    הרבה אהבה לכולם

  2. מלאכית זהב

    אשמח אם תיקרא את המקמה  שכתבתי ואת תגובותי לדבריו של ב -YNEY 

    קהילות-תמיכה מהיום ה-1.5.2008

    בלי ללמוד קבלה והצלחתי לצערי להרגיזו ללא כוונה

    כתבתי את אשר אתה מבאר כאן רק חבל שלא ידעתי קודם על אתרך

    על מנת לקרוא ולכנות את הקשר קבלה..

    אפנה את כולם לכתבך

    שמי שבא בטענות לאלוהים יוכל לקבל תמיכה והבנה

    אז אם כן  בליבי שוכנת כבר הקבלה-תרתי משמע..

    מלאכית זהב בברכה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest