דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר החדש כבר התחיל

המשבר החדש כבר התחיל

דעתו של פרופ' נוריאל רוביני, לשעבר כלכלן בכיר במועצת היועצים הכלכלית לבית הלבן: "ההאטה הנצפית בכלכלה העולמית מקרבת את המשבר הפיננסי החדש שהיה צפוי להגיע לא לפני 2013. אך היחלשות הכלכלה בארה"ב, באיחוד האירופי ובבריטניה מהווה כבר את התחלתו. המשבר הפיננסי החדש כבר נגע במדינות מפותחות, ולכן הייתי מעדיף להחזיק כסף בדולרים, משום ששער הדולר מתחזק בעת משבר".

התייחסותי: ככל שנרגיש משברים לעיתים תכופות יותר, כך נבין מהר יותר שיש להם מגמה משלהם, טבע משלהם, סיבה ותכלית משלהם: להכריח אותנו להכיר בניגודיות האגואיסטית שלנו לטבע הגלובלי והאינטגרלי.

הטבע מכריח אותנו להגיע לערבות הדדית, לוויתור, להכרה בכך שכולנו חלקים אינטגרליים של מערכת אחת. נכנסנו לשלב התפתחות ה"אדם" שלנו, שבו ניאלץ להגיע לתכונת "ואהבת לרעך כמוך", שמהווה את חוק ההתקשרות בין חלקיקי המערכת האחת.

ידיעות קודמות בנושא:
המשבר יימשך עוד שנים רבות
הכאוס העולמי הולך ומחריף
המשקף הקדוש של האגואיזם

2 comments

  1. האם הקבוצות שלנו בארה"ב תהיינה פעילות בהפגנה מול וול סטריט ב-17 לספטמבר?
    ישראל מצטרפת למחאה עולמית נגד הבנקים בשבת הקרובה, 17 בספטמבר. בארה"ב מתכננים אלפי בני אדם להקים עיר אוהלים בניו יורק מול וול סטריט במחאה על השחיתות ועל המהלכים שהובילו למשבר הכלכלי הנוכחי. כ-20 ערים ברחבי העולם נענו לבקשת האמריקאים להצטרף למחאה, בהן, תל אביב, טוקיו, מדריד ואתונה.

  2. שלום לרב ובהצלחה במסע להפצת החכמה יחד עם העולם, אם כל הכבוד לכל העולם שזה הגוף של הנשמה שמפעל ע"י הראש של הנשמה שזה אנחנו כל ניצוצי הקדושה שהבורא העיר אז למה אנחנו צריכים לשכנע את הגוף שחיבור זו השיטה לשלום הרי אנו הראש שחושב ועושה את כל החשבונו והכוונות האמיתיות לכן אני חושבת שאנו כל ניצוצי הקדושה חלקי הבינה שהבורא שבר וערבב עם המלכות נדרוש מהבורא לקבץ בחזרה את כל ניצוצי הקדושה כאיש אחד בלב אחד ואז תכונת הבינה תהיה שלמה ותשלוט על תכונת המלכות , כי רק אנחנחו מרגישים את הייצר הרע ורק אנו יכולים לבקש לדרוש מהבורא בזמן לימוד חיבור כנס די די די נמאס מהפירוד חבר אותנו בחזרה כי כבר הכרנו הבנו הרגשנו את כאב הפירוד ואנו רוצים לשוב אל שורשנו בחזרה תן לנו אור חסדים להמתקת הדינים ולחיור בין ראש לגוף אם הדרישה תהיה אמיתית וביחד בזמן לימוד תורה אני מאמינה שהבורא ישמע קול תפילתנו ויעננו בקרוב, כוכבה מחיפה המצפה ומקווה ומחכה לישועת השם יתברך ולגאולה שלמה במהרה בימנו אמן כן יהי רצון . במיוחד בחודש אלול חודש של סליחות ורחמים בהצלחה לכל הכלי העולמי בני ברוך שרק ביחד נעורר אחד את השני להשתוקקות לדבקות בבורא והגיע הזמן ששכינתא תקום מעפר אמן ואמן רק ביחד זה הסוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest