דף הבית / כלכלה / כסף / המשבר הזה הוא "אצבע אלוקים"

המשבר הזה הוא "אצבע אלוקים"

העולם משתנה, ואנחנו חייבים להגיע לחיבור. הרי אנחנו רואים שהחיים יוצאים מתחת שליטתנו. לפני שזה קרה, היה אסור בכלל לדבר ולספר על חכמת הקבלה.

אבל בעולם מתגלה שליטה חדשה בקשר בין בני האדם, המדינות, המערכות השונות, הבנקים והתעשייה. השליטה הזאת מבלבלת אותנו, הורסת לנו את החיים, ומאיימת על הדבר ההכרחי ביותר עבורנו: האוכל. וככל שנתקדם יותר, כך נגלה יותר כישלונות במערכת הזאת. היא פשוט תפסיק לעבוד.

זה כמו שבתוך המשפחה האוהבת שלך משהו לפתע מפר את השלווה (למשל, אם חמותך מזמינה אותך לאן-שהוא ואתה לא רוצה להגיע), וכל הבית סוער וגועש, ואינכם מסוגלים להגיע להסכמה. זה מה שקורה עכשיו עם העולם. הגיע איזשהו רעיון חדש, שחלק מסכימים איתו וחלק לא. חלק אומרים שאין ברירה, ואנחנו חייבים לקבל אותו. ואחרים אומרים שזה בכלל לא מרגש אותם והם אינם רוצים לקחת בזה חלק.

ואז נוצר בינינו קרע, חוסר הבנה. אנחנו מפסיקים לשוחח זה עם זה, מעבר לדברים ההכרחיים. נוצרת איזושהי קרירות כזאת, דחייה פנימית. זה יכול לקרות בכל משפחה, וזה מה שקורה עכשיו עם כל החברה האנושית. משהו פתאום לא עובד.

היינו רוצים שהוא יעבוד. ברור שהבנקים ואנשי התעשייה רוצים לתקן את המצב. הם מוכנים לשם כך לשלם כפול. פתאום אפילו הטייקונים מוכנים לשלם יותר מיסים. אך זה בכל מקרה לא עובד. זאת נקראת "השליטה החדשה". לא אנחנו יצרנו אותה ולא אנחנו יכולים לתקן אותה.

לפעמים משהו לא עובד, אבל אתה רואה היכן צריך לתקן אותו מעט כדי שהוא יעבוד. כך אנחנו תמיד בונים דברים, בצורה אמפירית, על ידי ניסוי וטעייה. אבל כאן פשוט מורגש שהמצב יוצא מכלל שליטה. הרשת החדשה הזאת שמתגלה עכשיו, היא פשוט "אצבע אלוקים", כמו שקראו לה פעם חכמי פרעה, כשראו את המכה הזאת.

"א-להים" – בגימטרייה "הטבע". והוא מגלה את עצמו כשולט. תמיד חשבנו שאנחנו שולטים, אבל עכשיו אנחנו מתחילים להבין שיש כאן שליטה חדשה, ואנחנו צריכים להכיר אותה. הגיע הזמן להיות בני אדם, ולהפסיק להיות כמו קופים, שאינם מהרהרים על הבורא, על איזושהי שליטה עליונה מהם, אלא פשוט חיים את חייהם.

עכשיו אנחנו מתחילים לעכל שמתגלה לנו שליטה חדשה, שיש לה שכל ורגש, יש לה תוכנית עבורנו. כל הזמן השליטה הזאת הייתה פועלת עלינו, רק שאנחנו היינו כמו ילדים נאיביים, ולא הבנו שאנחנו כל הזמן מבצעים את הוראותיה. אבל עכשיו, לראשונה, אנחנו מתחילים להכיר בכך.

אנחנו עולים מדרגה ומתחילים להכיר את הכוח העליון, הבורא. זוהי ממש הלידה של המדרגה החדשה. עד היום היינו ממש קופים. הרי צייתנו לפקודות הטבע ללא כל שאלה, תחת השפעת השכל והרגש הטבעיים שלנו. אך היום, במקביל לכך, אנחנו מקבלים שכל ורגש נוספים, שונים מהקודמים. מתגלה הרשת הגלובלית, מתגלה הכוח החדש בעולם, ולכן אנחנו מרגישים כזאת סתירה, חוסר התאמה, ואיננו יודעים כיצד לשלב בין השניים.

הרשת הזאת מתגלה לנו כדמות חדשה שעומדת לפנינו. עדיין קשה לנו לקבל את זה. בדרך כלל אנחנו חושבים שלטבע יש חוקים משלו, אך אנחנו חושבים שהוא דומם, נטול שכל ורגש. על אף שלכאורה זה אמור להיות ברור שיש לטבע תוכנית, שקדמה לבריאה, כי אנחנו הרי רואים כיצד הכול מתפתח. זה נאיבי לחשוב שכל העולם הזה נוצר מעצמו, מתוך התחברות מקרית של חלקיקים, שגם הם, בתורם, התחילו להתפתח באופן מקרי. אם כך, אפשר גם להאמין שהאנציקלופדיה "בריטניקה" הודפסה על ידי קוף שהקיש על המקלדת וזה מה שבמקרה יצא לו.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 02.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האם האדם הוא בעל הבית של העולם?
אי אפשר לחייב את האדם להפוך להיות אדם
החלק הראשון נגמר. מה הלאה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest