דף הבית / חינוך, ילדים / המקצוע הטוב ביותר 

המקצוע הטוב ביותר 

הערה: מדענים ערכו מחקר בשאלה איזה מקצוע מקצר במיוחד את חיי האדם. לצורך כך הם עקבו במשך 17 שנה אחרי 140 אלף בני אדם, ועל פי הנתונים הסטטיסטיים נכללו בקבוצת הסיכון מהנדסים, עובדים בתחום השירות, פקידי משרד, קופירייטרים ומורים. לעומת זאת, המקצועות שהטיבו לבריאות האדם היו בתחומי ניקוי הרחובות וכריית הפחם.

תשובתי: כאשר מדובר בעבודה של מנקה רחובות הדבר מובן, כי כל יום המנקה נושם אוויר נקי ומתעסק בלטאטא, לכן הוא בכל זאת קרוב יותר לטבע למרות שהוא גר בעיר. מקצוע כורה הפחם הוא מקצוע בעל סיכון, אבל מצד שני הכורה נמצא מתחת לאדמה, רחוק מבני אדם ובאזור אקולוגי אחר, לכן למרות שעבודתו קשה, הוא שוקע באטמוספירה אחרת, באטמוספירה הבתולית של האדמה. למקצועות הטובים אפשר לשייך גם את היערנים והגננים.

שאלה: האם אתה סבור שהמקצועות הטובים ביותר, הם אלו המאפשרים לשמור מרחק מבני אדם אחרים?

תשובתי: כן, בוודאי! אבל אם נתקן את היחסים ההדדיים בינינו, זה יהיה אחרת לגמרי. אם לא נתקן אותם, אז באמת צריך יהיה לברוח מהעדר הזה, כי זה בלתי יאמן מה עושה המון העם לאדם.

שאלה: מהו לדעתך המקצוע הטוב והבריא ביותר?

תשובתי: אני לא רוצה להשתמש במילים גבוהות, אבל המקצוע שלי כמורה וכמחנך נחוץ מאוד. הוא מקצוע אצילי למרות שהוא כפוי טובה, אבל אני בכל זאת מלא תקווה. אני אוהב בני אדם, למרות שבאופיי אני מתבודד, אני בעל תכונות שלא מאפשרות לי ליצור קירבה עם בני אדם. בשנים האחרונות זה קצת השתנה, ואני חושב שלא רק בגלל הזקנה, אלא משום שאני עוסק במדע שלי. היום אני מבין את חולשות בני האדם, ואוהב אותם עם כל החסרונות שלהם. אני מקווה שאוכל להביא להם משהו טוב, ושהם יוכלו לשמוע ולהבין את החכמה העצומה בת ששת אלפים השנים, שהיא היסוד לכל המדעים הגשמיים, הדתות והפילוסופיות.

אני לא מאבד תקווה, ומאמין שאוכל לעזור במשהו לאנושות כדי לרכך את השינויים שעומדים לנחות עליה בתחום האקלים והחברה. לכן אני מחשיב מאוד את מקצוע המחנך, המדריך, כמקצוע המועיל ביותר לבריאות. אני קורא לכל אלו שחכמת הקבלה יקרה לליבם, לנסות ולרכוש את המקצוע הזה, כי הוא חשוב ומיוחד, משום שהעוסקים בו משאירים משהו לבני האדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest