דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / המקובלים הגדולים של דורנו

המקובלים הגדולים של דורנו

שאלה: מה פועלו המיוחד של בעל הסולם, פרט לכך שהתאים את חכמת הקבלה לדורנו?

תשובתי: בעל הסולם, מקובל ענק של המחצית הראשונה של המאה ה – 20. הוא הפך והעביר לעניין כלל הציבור את כל חכמת הקבלה הלוריאנית ( חכמת הקבלה של האר"י), הביא אותה לכלל מערכת והביע אותה ב"תלמוד עשר הספירות". פרט לזה, הוא כתב מאמרים רבים, כמה הקדמות לספר הזוהר והפך את חכמת הקבלה למדע.

במאמריו, בעל הסולם פנה לראשונה לבני אדם רגילים. עד אליו מקובלים כתבו רק למי שהשיג את העולם העליון. הוא היה הראשון שהחל להפיץ את חכמת הקבלה, מפני שמימיו ואילך העולם נמצא בהתעלות רוחנית, למרות שהאנושות עדיין לא מגלה זאת. אבל זהו תהליך שמצטבר בהדרגה.

יתרה מכך, בעל הסולם החל להפיץ את חכמת הקבלה לא רק ליהודים, אלא לכל העולם, איפה שרק אפשר ואף כתב על כך בגלוי: "שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת. ואם תשאלוני מאין אני יודע שמותר הוא? אשיב לכם, משום שניתן לי רשות לגלות" (בעל הסולם, מאמר "תורת הקבלה ומהותה")

הבן הבכור של בעל הסולם, הרב"ש, היה מקובל ענק של המחצית השנייה של המאה ה – 20 והמורה שלנו, לכן הארגון שלנו נקרא "בני ברוך", על שמו. קיבלנו ממנו את השיטה הקבלית שלפיה אנחנו לומדים. הוא כתב שלושה כרכים של מאמרים שבהם הביע ותיאר את כל עבודתו הרוחנית של האדם וכיצד להשיג את העולמות העליונים. פרט לזה, נשתמרו הרבה הקלטות שלו בארכיון שעדיין לא יצאו לאור ואנחנו עובדים עליהן.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest