דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המערכת הראויה לעלייה

המערכת הראויה לעלייה

הבורא, בעזרת אור אין-סוף, ברא רצון לקבל אינסופי. הרצון הזה ביחס לאור מתחיל להרגיש את עצמו מחולק לחלקים רבים, לקטעים, בדומה לגופנו המורכב ממערכות ומתת-מערכות שונות, כגון: מערכת הלימפה, מערכת הדם, מערכת העצבים ועוד הרבה מערכות אחרות.

ישנן מערכות חשובות יותר וישנן מערכות חשובות פחות. במצב השלם, כל המערכות חשובות במידה שווה, ואם חסר חלק אחד קטן, כל המערכת כבר אינה שלמה, זה ברור. אך אם אנחנו מדברים על עבודת המערכת בתהליך התיקון, כשאנחנו עולים מהעולם הזה לעולם אין-סוף, קיים סדר מסוים בתיקון. התיקון מתרחש מלמטה למעלה.

בהתחלה תוקנו הנשמות שנקראות "אבות": אברהם, צחק, יעקב, אלה שלושה קווים, שלוש מערכות גדולות שנקראות חב"ד, ולאחר מכן, חג"ת הן הנשמות שנקראות "בנים", ואחריהן אנחנו, הדור האחרון, שהוא נה"י. אנחנו שייכים לדור המשיח, אנחנו מבצעים את התיקונים האחרונים ולכן אנחנו האגואיסטים הגדולים ביותר, והאבות הם נשמות זכות, עדינות.

בנשמה הכללית קיימים סוגים שונים ומגוונים של נשמות: גברים ונשים, נשמות ששייכות לראש, לתוך, לסוף, לידיים ולרגליים, לקו ימין, לקו שמאל ולקו האמצעי, לאיברים חשובים מאוד של המערכת כמו המוח, הכבד, הכליות, הריאות וכן הלאה, כל זה מוסבר בצורה מאוד מפורטת בחכמת הקבלה.

בהתאם לכך אנחנו מתאספים בקבוצות בכל העולם וקשורים בינינו בצורה מסוימת. כל אחד מאיתנו מתעורר כי שורש הנשמה שלו התעורר, כל אחד מגיע ממקום אחר ברצון המשותף וכל המערכת הזאת צריכה להתחבר לאחד. לכן חיברו את כולנו לקבוצה שבה אנחנו משתדלים להתחבר בינינו.

הקבוצה היא מערכת שלמה, ואם אנחנו מתחברים לקבוצה, זה משום שהכוח העליון הוא שחיבר אותנו, וכשנשיג את האיחוד, אנחנו נבנה בדיוק את אותה המערכת שתהיה ראויה לעלייה.

איננו צריכים לשנות דבר, אנחנו צריכים רק לנוע קדימה. אנחנו איננו אלה שיוצרים את מבנה הקבוצה, ואף פעם אינני מברר מדוע אני נמצא בקבוצה דווקא עם האנשים האלה. אני קיבלתי את זה וזהו! אינני יודע ואינני מבין האם האנשים האלה ראויים לעלייה הרוחנית או לא. את זה יודע הבורא. זה מתגלה מלמעלה בעזרת האור שפועל על כל הרצונות. האור הוא זה שבוחר את אותם הרצונות שצריכים להיתקן כעת בזמננו. וכך בכל שנה, בכל רגע, מתגלים רצונות חדשים ואנשים חדשים מגלים את חכמת הקבלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את עומק הבריאה
פירמידת העולם
אולטרה סאונד לנשמה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest