דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המסך שמפריד בין שני ההפכים

המסך שמפריד בין שני ההפכים

כדי לעזור לנברא, ובכלל, כדי לתת לו אפשרות לגשת למושג "הבורא" ולהתקרב אליו, כוח ההשפעה והאהבה העליון מחלק את הנברא השלם האחד לשני חלקים (או לכמות עצומה של חלקים). ועכשיו נהיה לי מובן: כאן זה טוב, וכאן זה רע, זו האמת, וזה השקר.

וכדי להשיג את תכונת הבורא, אני צריך לחבר את כל ההפכים האלה יחד! אך כיצד אני יכול לעשות את זה?! – רק בזכות החיבור עם הזולת! מכאן נובע העיקרון: "ואהבת לרעך כמוך".

אבל ככל שאני מנסה לעבוד יותר על החיבור עם הזולת, אני רואה שאני רק דוחה אותו ורוצה לנצל אותו לטובת האינטרסים שלי. כל דבר חיובי שקיים בו, אני תופס כפגם, וכל החסרונות שבו רק מצדיקים את השנאה שלי כלפיו. משמע, שהעבודה שלי על החיבור לזולת היא עבודה על חיבור שני ההפכים לאחד.

וככל שאנחנו משתוקקים לזה יותר, ככל שאנחנו עובדים נגד הרצון שלנו, ככל שאנחנו מסירים מהזולת את ה"עורלה", את ה"עפר", כלומר את ההסתרות, הניגודים, היחסים המנוגדים – במידה הזאת אנחנו רוכשים את היכולת לסבול את השילוב של שני ההפכים יחד. בצורה כזאת, אנחנו מתקרבים זה לזה ויוצרים את הכלי (הרצון) המשותף לפי דמות הבורא.

כי מצד אחד, קיימת בינינו הסתרה: כל העומק של הרצון לקבל הענקי המשותף, שמלא בשנאה ודחייה הדדית. אך מעל לכל זה אנחנו מוכנים לעשות את ההיפך הגמור, ולהתחבר לכלי אחד, לרצון אחד.

ודווקא שני ההפכים האלה, המתח בין שני הקטבים האלה, השוני שלהם, ובמקביל לכך, החיבור ביניהם שאותו אנחנו משיגים – כל זה מספק לנו עוצמה גדולה של רצון.

על ידי פעולות כאלה אנחנו כורתים "ברית מילה" ומסירים את מסך ה"עורלה", כדי שהכוח המפריד בינינו יהפוך לכוח המחבר, המשלב בין שני ההפכים. והרצון לקבל, ההפוך מהאור, יהפוך להיות דומה לו. למרות שמבפנים הוא יישאר מנוגד והפוך. ואז הנברא, ההפוך והמנוגד לבורא בכל גודלו של האגואיזם שלו, הופך להיות דומה לבורא ומגיע לאיחוד ודבקות איתו.

כל זה מושג על ידי עבודה שיטתית ועיקשת על חיבור עם הזולת, למרות כל התכונות הטבעיות האגואיסטיות שלנו. לכן אנחנו רואים, שכל העבודה שלנו מסתכמת בחיבור ההפכים הקיימים מלכתחילה בין הבורא והנברא, בין האור והרצון, בצורה שלא תקלקל אף תכונה, אלא להיפך, תגלה את כל התהום הפעורה ביניהם, את כל הריחוק, כל הקוטביות שאותה לא ראינו בהתחלה.

וההופכיות הזאת מתגלה לנו בהדרגה, כשהיא גדֵלה כמו הר של שנאה (הר סיני) ביני לבין הזולת, שאותו אני רוצה להפוך ל"רֵעַ", לחבר. אבל אני צריך לבקש מהאור שייתן לי את היכולת להתחבר מעל כל זה, ולהגיע להשפעה ולאהבה. ואז אנחנו ניצור מחדש את הבריאה שבנו, בכל צורותיה הראשוניות ובהתפתחותן, כך ששום דבר לא ייעלם ולא יישאר בהסתרה, וכל ההפכים ישמשו לגילוי הדבקות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 31.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הנגיעה הראשונה בבורא
החישורים מתגלגלים קדימה ואחורה, והגלגל נוסע קדימה
הʺפלוסʺ והʺמינוסʺ מתחברים על ידי עבודה משותפת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest