דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המנורה היא סמל של רעיון גדול

המנורה היא סמל של רעיון גדול

תורה, ספר "שמות", פרשת "תרומה", פרק כ"ה, פסוקים ל"א, ל"ז:

"ועשית מנרת זהב טהור מקשה תיעשה המנורה ירכה וקנה גביעיה כפתריה ופרחיה ממנה יהיו. ועשית את נרתיה שבעה והעלה את נרתיה והאיר על עבר פניה."

ה"מנורה" (שבעת הקנים), זו ההתגלמות של האגו הטוב והמתוקן (הזהב).

קשה מאוד לחשל ולעצב את המנורה (לתקן את האגו, כדי שיאיר כמו האור), כולל גביעיה, כפתריה ופרחיה, מחתיכת מתכת אחת. כי כל פריט, כל תכונה אגואיסטית של האדם, צריכה להיות בעלת גודל וצורה מסוימים, כדי שכל הפריטים של המנורה יחד יהיו דומים לבורא, בכל שבעת חלקיה: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות.

כאשר ה"מלכות" מדמה את עצמה לכל שבע התכונות האלה, היא הופכת להיות דומה במלואה לבורא, בכך שמהחומר האגואיסטי שלה, ממתכת זהב "בזויה", הופכת לתכונת ההשפעה, הופכת את עצמה לאמצעי הצתה, אמצעי בעירה לבורא, לאור.

כי המנורה מסמלת את האגו שעשה מעצמו כזאת הידמות לבורא, שבעצמו מקרין אור, אף על פי שלפי טבעו הוא לא מהווה מקור של אור. חוץ מזה, יש גם את השמן, הפתיליות, אבל ההידמות נולדת על ידי כלי הקיבול של השמן והאור שיוצא ממנו.

לכן, עד היום הסמל של המנורה מהווה בפני עצמו רעיון גדול, כאשר האגו הנמוך ביותר (הזהב) הופך לתכונת ההשפעה הנעלה ביותר.

שבעת הנרות של המנורה יוצרים תכונת השפעה אחת, "זעיר אנפין", דמות אידיאלית של הבורא. הדמות הזאת נקראת "אדם", שלפי התרגום מסמלת הידמות לבורא. בכך שהופכת את האגו, "מלכות", בשבע הבחינות של תכונת ההשפעה, מתחברת לגמרי על ידי הפעולה הזאת עם הבורא, "מלכות" משיגה את גמר התיקון שלה.

בעיקרון, חוץ מזה לא מדובר יותר על שום דבר בתורה. נאמר רק אילו רצונות באיזה סדר עוקב אנחנו צריכים להביא להידמות לבורא. זוהי כל התוכנית, ההדרכה, העבודה הרוחנית, שניתנה בתורה ("תורה", מהמילה "הוראה", שזה מסמל "הדרכה").

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ארון הברית
למה אנחנו אוהבים להדליק נרות?
בשביל מה אני מדליק נר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest