המטרה של האדם

בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה":

"ומתוך שהחשוב ביותר בכל המציאות רב הגוונית הזו, היא ההרגש המוקנה למין בעלי החיים, שכל פרט שבו, מרגיש את מציאותו עצמו – ומתוך שהחשוב שבהרגשות, הוא – הרגש השכלי, המוקנה רק לאדם, שעל ידו הוא מרגיש גם כל מה שבזולתו, ממכאוביו ונחמותיו."

מכל הבריאה, האדם הוא הבריאה המפותחת ביותר לפי הרצונות שלו. איך אנחנו יכולים לדעת עליהם? לפי התנועות והפעולות שלו, שהן כולן בעצם מהוות את הביטוי של הרצון הפנימי.

תראו, איזה בלגן האדם עושה בעולם. מצד שני, החיות לא משנות כלום, אלא רק זזות, כדי למלא את הרצון שלהן, ואצל דרגת הצומח אין מספיק רצון אפילו לזוז. לכן יוצא, שהאדם מונע על ידי הרצון הכי גדול. הוא רוצה לשנות את העולם ואת עצמו, ולא רק לזוז ולצמוח, בכך שמשתמש בכוחות שנמצאים בו.

לכן, האדם הוא המרכז של הבריאה, אותו היצור שהתפתח בסוף הבריאה ושבשבילו התפתחה כל הבריאה. לכן אנחנו צריכים להבין: כל המציאות של הדומם, הצומח והחי נועדה כדי לשרת את האדם ולהועיל לו רק כדי להשיג את המטרה.

ומהי המטרה? האדם צריך להגיע לאותו הכוח העליון שברא אותו. הכוח הזה נסתר מהאדם, כתוצאה מהחוק של השתוות הצורה, והאדם צריך לשנות את עצמו כדי להגיע ליישום וקיום של השתוות הצורה, בהתאם לחוק של השתוות הצורה, ויגלה במלואו את הכוח הזה שברא אותו. הזהות והקרבה הזאת נקראת דבקות, שהיא מתגלה כהתקשרות השלמה. לזה האדם צריך להגיע.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 14.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
המטרה – אהבת הזולת
חובתו של האדם לעשות טוב
אל תחכה לשינויים, תשתנה בעצמך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest