דף הבית / חכמת הקבלה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטרישראל יוצרת ״סיירת הסברה״ על מנת להסביר את התנהלותה המדינה. זהו רעיון ישן ונאיבי. הקבלה מסבירה שהשנאה כלפי יהודים היא טבעית ושהיא תשתנה רק כשיהודים יראו דוגמה של חיבור וימשכו אחריהם את כל העולם. זוהי משימתם ההיסטורית.

תוצאת תמונה עבור טוויטרהחפץ חיים כתב שהנבראים אהובים על הבורא כשאנשים מחוברים, כשאין קנאה ואיבה ביניהם, וכשכל אדם מאחל רק טוב לזולת. אז הבורא מרוצה ממעשיו. ואז מתממש הכלל ״ואהבת לרעך כמוך, אני ה׳״. שהרי אם אתה אוהב את הזולת כמו את עצמך, הבורא שורה בשניכם.

תוצאת תמונה עבור טוויטררבי נחמן מברסלב כתב שבמקום שבו נגמרים מחקרי המדענים, מתחיל המחקר של המקובלים. בעל הסולם כתב שהרוחניות אינה קשורי למדעים הגשמיים וגם לא לפילוסופיה, שכן הם לא משיגים את הבורא, לא מרגישים אותו, ולכן כל שנחוץ לנו הוא רק הידע של המקובלים.

תוצאת תמונה עבור טוויטרהגאון מווילנה כותב בסידורו, ברכת התורה, שיש להתחיל ללמוד את התורה מחלק הסוד שבה – תורה של עולם העשייה, שבה הבורא נסתר לחלוטין. לאחר מכן לומדים את התורה שנגלית, את הרמז – תורה של עולם יצירה. וכך עד ללמידת התורה של עולם האצילות, המכונה פשט, משום שלא קיימת בה הסתרת הבורא כלל.

תוצאת תמונה עבור טוויטרהאדם קיבל השתוקקות לידע עליון, לגילוי הבורא. אבל זה תלוי בהידמות לבורא, לתכונה להשפיע/לאהוב. אם האדם איננו מוכן להשקיע מאמצים על מנת להשיג את זה, הוא ממציא סיבות שונות כדי לתרץ את עזיבת לימוד הקבלה. הוא הרי חייב להצדיק את עצמו, כי הוא עזב את התנועה לעבר הבורא!

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest