דף הבית / חכמת הקבלה / המחשבות שלי ב – Twitter

המחשבות שלי ב – Twitter

תוצאת תמונה עבור טוויטר כל היקום הוא אדם אחד. רק נדמה לי שיש 7 מיליארד אנשים. אם אתמקד בבורא, אראה את כל העולם כלול ב"אין עוד מלבדו". אם אחבר את כל החלקים השבורים שבתוכי ואצרף אותם לבורא, על מנת להשפיע לו, אגלה אחדות ושלמות בבורא.

תוצאת תמונה עבור טוויטר מטרת הבורא אינה לגרום לנו להתייאש, אלא להביאנו לאיחוד אמיתי. אולם, הוא, בכוונה תחילה, גורם לנו להתייאש מחוסר היכולת להתחבר, ולפנות אליו בבקשה לעזרה. לאחר כל המאמצים אנחנו זועקים לבורא. זוהי תחושת הגלות – ואז הוא מושיע אותנו.

תוצאת תמונה עבור טוויטר ואהבת לרעך כמוך זהו הכלל הגדול בתורה. אופן הלימוד, מקורות הלימוד, מה ואיך ללמוד בתורה, מטרת קיום המצוות – נקבעים לפי המידה שבה הם מקרבים אותי לאהבת הזולת, לאיחוד. אם הם מקרבים אותי – זו היא דרך תורה, ואם לא – זוהי דרך התפתחות האגואיזם.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הסבל שבגלות מוביל לגאולה. הגאולה מתרחשת באותם הרצונות, רק שהם הפוכים, מורחבים על ידי המאמצים שלנו (להתחבר בקבוצה), פי 620 פעמים. אם היינו מרגישים את עומק הגלות באותה מידה שנרגיש את גובה הגאולה – לא היינו מסוגלים לצאת מהגלות.

תוצאת תמונה עבור טוויטר פסח מלמד אותנו להרגיש את הגלות מהחיבור, ואת הגאולה – בהזדמנות להתחבר. כאשר אנחנו מתרחקים זה מזה, מתגלה הרגשת הגלות מהחיבור, מתעוררת השאיפה לגאולה משליטת האגואיזם, משליטתו של פרעה, כדרך להגיע לחרות מאגואיזם.

תוצאת תמונה עבור טוויטר רק בעת הגאולה מהגלות, הגלות שעברנו מורגשת כמרה. אולם לפני הגאולה לא ניתן להבין עד כמה מרה הגלות. הרי רק האור מביא את הרגשת והכרת החושך. ועד שאין אור, אין אפילו השגה של החושך!

תוצאת תמונה עבור טוויטר אנחנו מרגישים את העליה פי 620 פעמים חזק יותר מהירידה. את הירידה כל אדם חש בתוך האגואיזם האישי שלו. בעלייה, כשאנחנו מתחברים, אנחנו מרגישים רצון משותף של השפעה הדדית, את סכום המאמצים והבקשות לבורא – וזה מעצים את הרגשת העליה פי 620 פעמים.

תוצאת תמונה עבור טוויטר הרצונות נבראו על ידי הבורא ולא מתעוררים רצונות חדשים, אולם היכולת להבדיל בין הרצונות ולחברם תלויה בהכרת האדם. בירידה, האדם מגלה שהוא נמצא בגלות, במצרים, ובהתאם לעומק ההכרה שלו הוא יכול להגיע לגאולה, ליציאה ממצרים.

תוצאת תמונה עבור טוויטר זכור כי עבד היית בארץ מצריים. כיוון שבעלייה הרוחנית עליך ללמוד את ירידתך הקודמת. הרי כאשר הוא נמצא בירידה האדם אינו מסוגל להבין בצורה נכונה שום דבר וחושב רק כיצד להקל על מצבו. ורק בעליה הוא יכול להשתמש בירידה הקודמת.

תוצאת תמונה עבור טוויטר זכור את אשר עשה לך עמלק בצאתך ממצרים. עמלק הוא האגואיזם של האדם. הוא מתגלה כאשר האדם שואף לצאת משליטתו, כאשר הוא רוצה להיכנס לעבודה רוחנית, לחיבור, ואז מתגלה האגואיזם ומפריע דווקא בשאיפה זו!

תוצאת תמונה עבור טוויטר לפני שיחרורו מעבדות מצרים, העם היה בדרגה הנמוכה ביותר, הדרגה ה-49 של אגואיזם. ואז התגלה להם הבורא וגאלם. מטרם התגלות הבורא הם חשבו שקיימים כוחות אחרים מלבד הבורא. ואילו הגאולה גילתה ש"אין עוד מלבדו".

תוצאת תמונה עבור טוויטר בחג הפסח נוהגים לדבר על היציאה מהגלות ולתאר לעצמנו כיצד אנחנו יוצאים ממצרים, מהאגואיזם שמפריד בינינו. הסיבה לכך היא שכאשר אנחנו מספרים על הגלות, אנחנו מגבירים בנו את תחושת הגלות וצוברים כוחות לגאולה העתידית מהאגואיזם.

תוצאת תמונה עבור טוויטר בחג הפסח נוהגים לדבר על היציאה מהגלות ולתאר לעצמנו כיצד אנחנו יוצאים ממצרים, מהאגואיזם שמפריד בינינו. הסיבה לכך היא שכאשר אנחנו מספרים על הגלות, אנחנו מגבירים בנו את תחושת הגלות וצוברים כוחות לגאולה העתידית מהאגואיזם.

תוצאת תמונה עבור טוויטר האם להשתמש באגואיזם או לאו – בכך טמון כל חופש הבחירה של האדם. האגואיזם ניתן לאדם כדי שהוא יוכל להתעלות מעל טבעו: מעל להשפעה ולקבלה, מעל לשנאה ולאהבה – ולבנות בתוך עצמו את החיבור הנכון ביניהם. ואז הוא יראה את הבריאה בכל עומקה.

קראו עוד בטוויטר שלי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest