דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המחלה: שבירה מוחלטת

המחלה: שבירה מוחלטת

שאלה: אם כל העבודה שלנו היא לגלות את מקום השבירה, מה חסר לנו כדי לעשות את זה?

תשובתי: אתה פשוט אינך רוצה לגלות את השבירה הזאת! בשביל מה לך לגלות את הקנאה והשנאה שלך? הרבה יותר נחמד ונוח להישאר אדיש.

האדם מרגיש שהחברים, "הזולת", כאילו אינם קיימים. בחכמת הקבלה, "זולת" הוא אדם שאני מרגיש שהוא נמצא מחוץ לי. אני יודע שבתפיסת המציאות הנכונה כולם צריכים להיות בתוכי, אך אני מרגיש אותם כחיצוניים, רחוקים ושנואים. ואני נבהל: מה, אני באמת כל כך שונא את החלקים של הנשמה של עצמי? זוהי הרגשת כוח השבירה. אני יודע שזה שקר ורוצה לתקן את הראייה המעוותת שלי!

נסה להשתדל לראות שכל החברים הם אתה. אפילו לכל העולם מתגלה כבר הסגירות שלו והתלות ההדדית שלו. אך אנחנו איננו מגיעים למסקנה הזאת מהצד החיצוני, מחוסר בחירה, כפי שכל העולם עושה את זה דרך המכות שמצביעות על הקשר של בני האדם זה לזה. אנחנו הולכים דרך הפנימיות וכך מגלים בהדרגה שכולנו מהווים שלם אחד וקשורים במערכת הכללית.

ועל אף שאני יודע את כל זה, אני מביט סביבי ורואה אנשים שזרים לי! אינני מרגיש על מה הם חושבים ומה הם רוצים! יתר על כן, בכלל לא אכפת לי מהם, אין בכוחי להחזיק את כולם בשדה הראייה שלי, ובטח שלא בשדה ההרגשה… אף אחד מהם!

אני מבין שזוהי שבירה מוחלטת: אני חולה במחלה נוראית! הרי אני רואה שאיבדתי לחלוטין את הרגישות, את היכולת להרגיש את כל החלקים האלה שאמורים להיות שלי. אני מתפרק לחלקים בדומה לגוף מת. הרי המוות מגיע כשנעלם מהגוף כוח החיוּת והוא מתחיל להתפורר לעפר. אני מרגיש כאילו לפתע הידיים והרגליים שלי מתנתקים ממני. וזה גורם לי להלם מוחלט. את כל זה אני יכול לראות ולהרגיש בחושים (בכלים) שמתפתחים בי בזכות לימוד הקבלה, החושים שעתידים להפוך להיות התכונות שלי, תכונות האהבה וההשפעה.

אולם האהבה מתחילה מכך שאנחנו מגלים בתוכנו שנאה לאחרים ומתחילים לשנוא אותה. ועכשיו אני מגלה את השנאה הזאת, את חוסר היכולת שלי להרגיש את האחרים מפני שלא אכפת לי מהם. וגרוע מכך, אני מעריך את ההצלחה שלי לפי אי ההצלחה שלהם. ככל שיותר גרוע להם, לי טוב יותר. איזו תפיסה מעוותת ושקרית זאת, איזה עיוורון זה לחשוב כך על האחרים. הרב"ש מביא דוגמה: נניח שמתגלה פתאום לאדם שהילד של השכן, שכל כך הרגיז אותו, הוא בנו.

אך תוכל לתקן את התמונה הזאת אם תשתדל לראות כיצד כולם בקבוצה משתדלים לתקן את העיוות הזה, מתוך הסכמה הדדית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 13.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כשהנשמה תתחיל להבין כל מילה
אל תבזבז את הזמן שניתן לך
גילוי השבירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest