דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המוצא היחיד – קפיצה אל הבלתי אפשרי

המוצא היחיד – קפיצה אל הבלתי אפשרי

מיכאל לייטמן

שאלה: כשאומרים לאדם, שהוא צריך לקבל תענוג מהשפעה ומספרים לו על העיקרון "ואהבת לרעך כמוך", הדבר נדמה לו כרחוק מאוד. הוא חושב שבשבילו זה בלתי מציאותי.

תשובה: הבעיה שלנו היא, שאנחנו בעצמנו לא מבינים עד כמה זה בלתי מציאותי. הרי רק לאחר שהאדם מגיע למצב, שבו הוא רואה, כי קיום של תכונת ההשפעה בתוכו הוא דבר בלתי אפשרי – רק אז הוא צועק לבורא, והבורא מעניק לו את התכונה הזאת.

האדם לא מסוגל לתקן את עצמו לבד. יש צורך בשנים ארוכות של עבודה כדי להכיר בכך. אך יחד עם זאת האדם צריך להבין, שאין דרך אחרת, ושאין מוצא. שהוא חייב להתקדם לעבר ההשפעה, משום שבטבע אין יסוד אחר! או שהרצון ליהנות מקבל בצורה אגואיסטית, נשאר ריק ומכניס את עצמו למשברים ולצרות, או שהוא עובר לצורה של השפעה.

אבל זה בלתי אפשרי להגיע להשפעה. אז מה לעשות? אם האדם מגיע לנקודת שבירה כזאת, שהוא רואה שאין מוצא, אז הוא צועק לבורא. והבורא, הכוח העליון הזה, האור, משפיע עליו ומשנה אותו. לנקודה הזו בדיוק אנו צריכים להגיע!

וכאשר האדם פשוט אומר שזה בלתי אפשרי – אין לכך שום משמעות. הוא צריך להגיד את זה לפני היציאה לעולם העליון, לפני המחסום, בסוף תקופת ההסתר. זה קורה ממש בזמן היציאה מהגלות.

ידיעות קודמות בנושא:
מי יעזור לי "לצאת מעורי"?
כיצד להוציא עצמי מהביצה?
לגנוב את עצמך מהאגו
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, התפתחות רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest