דף הבית / קבלה ומדע / המוח הוא לא מחשב!

המוח הוא לא מחשב!

קראתי שההבדל בין המוח האנושי למחשב, הוא בסדר עיבוד המידע.

במחשבים התוכנית מאוחסנת ונשמרת בזיכרון, ולצורך עיבודה נדרש מעבד. במוח, האחסון והחישוב הם משולבים, מפני שאחסון ושמירה של מידע ממומשים בקשרים שבין התאים, שגם מעבדים אותו.

דווקא בזכות החלוקה, תוכנית חדשה נטענת במחשב בקלות והמעבד הקיים מקבל פונקציות אחרות. לצורך מילוי והעמסה של הנחיות חדשות במוח, חייבים בו-זמנית לשנות את המבנה של הקשר בין נוירונים רבים, שזה למעשה בלתי אפשרי.

למוח, בשונה ממחשב, ישנה ארכיטקטורה עצמאית מקבילה, ואת החישובים עושים הנוירונים באופן עצמאי. היכולת הזאת מאפשרת למוח לבצע ולפקח על גוף האדם, ואילו המחשב בנוי לפי מערכת רציפה של עיבוד נתונים.

המערכת של המחשב למעשה אינה עמידה בפני טעויות. הסרה של חלק מהתוכנית גוררת אחריה עצירה של כל התהליך, בעוד שהמוח מסוגל לתפקד, כאשר חלק מהתאים מאבדים את היכולת לעבוד. אפילו נזקים משמעותיים כמעט ואינם משפיעים על הפונקציות העיקריות ועל השחזור שלהן.

אני חושב שזהו רק חלק מהמוח הבהמי שלנו שניתן לאיתור על ידינו, אבל קיים מוח נוסף, שנועד לבצע פעולות הדומות לבורא, לכל הטבע הגלובלי, ואליו אנחנו צריכים להתחיל להתחבר, הוא נמצא בכל מקום ונקרא "מחשבת הבריאה", ובתוכו אנחנו קיימים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest