דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המודל המלאכותי של האדם

המודל המלאכותי של האדם

שאלה: אני יודע שכל האפקטיביות של הלימוד תלויה בקשר בין החברים בזמן הלימוד. אז למה אני מגלה בתוכי רק התנגדות?

תשובתי: אתה רוצה שלא תהיה התנגדות? אנחנו צריכים להבין שכל ההתקדמות שלנו היא בזכות הכוחות שעוצרים אותנו.

כל התנועה קדימה מתבצעת בעזרת אותן ההפרעות שצצות כל הזמן. אלה הם הכוחות שמבלבלים אותנו וגורמים לנו לבקר את האחרים, לקלל את הבורא, את הקבוצה, את המורה – את הכול!

ואני צריך, להיפך, להעריך את כל זה ולהעלות את החשיבות של כל האמצעים ששייכים להתקדמות הרוחנית שלי. אני צריך לעשות את זה בצורה מלאכותית, כי הרי הצורה הטבעית שלי היא האגו שלי. ואם אני רוצה לפעול בצורה טבעית, אני אשאר בהמה, כי זה הטבע שלי.

הבורא ברא אותנו ככאלה, והוא לא מסתיר את זה. זה בדיוק מה שהוא אומר, בצורה ישירה: "בראתי יצר רע". הוא לא מתבייש לומר שהוא ברא אותנו כבהמות. אך ניתנה לנו ההזדמנות לעשות מעצמנו בני אדם, ואנחנו חייבים לעשות את זה.

ואם אני כל הזמן שוכח, לא מבין, לא מרגיש, מתבלבל, לא תופס את מה שאני לומד, אני צריך להבין סוף סוף שזה נשלח לי כעזרה. כל מה שקורה איתי בכל רגע: עם הבריאות, עם המשפחה, בעבודה, ברחוב, בקבוצה, בלימוד, עם הבירורים הפנימיים שלי, עם המחשבות, ההכבדות והבלבול – הכול ניתן לי רק כדי שאסדר את הנתונים האלה בצורה נכונה בסולם הערכים.

אני צריך לברר: מה גבוה יותר ומה נמוך יותר, מה יכול לעזור לי ומה לא עוזר לי ואני צריך לחתוך אותו מעצמי ולא לשים אליו לב עכשיו.

כלומר, אני בונה מכל ההפרעות הללו מבנה רוחני, פרצוף רוחני. מכל הרצונות, המחשבות, היחסים וההשפעות עליי – אני חייב ליצור את המודל שלי שמראה לי מי אני רוצה להיות עכשיו, כיצד להתייחס לכל דבר, מה חשוב עבורי יותר ומה פחות, מה יכול לעזור לי ומה לגמרי חסר תועלת.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אוי, מה קורה איתי, איפה אני?!
מי הכביד את לב פרעה
ממורכבות אינסופית לפשטות מוחלטת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest