דף הבית / משבר עולמי / המדריך למשבר – 1

המדריך למשבר – 1

photo_rav_gh70_161.gif

שאלה: כולם אומרים שארה"ב יצרה את המשבר, ואתה אומר שהוא מערכתי – מפני שנקלענו למערכת של קשר גלובאלי. מי צודק?
תשובה: שתי הדעות צודקות. ארה"ב, בתור המדינה הכי מפותחת בעולם, הייתה הראשונה שהתגלה בה המשבר העולמי, ולא רק המשבר שלה. למקומות אחרים הוא יגיע עוד זמן מה (למשל, לישראל הוא עוד לא הגיע).
לכן לשווא כועסים על ארה"ב, דווקא בזכות הכלכלה שלה, אירופה, סין, יפן וגם רוסיה פורחות.זאת משום שארה"ב קונה מהן הכול. והנה עכשיו, ארה"ב תפסיק לקנות, וכולם יבינו כמה טוב היה! אתה בעצמך תוכל לענות לעצמך על שאלות רבות, אם תקבל את מה שמתרחש כתהליך שקורה בתוך מנגנון אחד ומאוחד.

שאלה: למה המשבר התחיל מהבנקים?
תשובה: כי הם הבסיס של כל כלכלת ארה"ב, דוגמא לשוק חופשי… ועכשיו הממשלה קונה אותם.
חופש השוק יוגבל, כמו באירופה. אבל דווקא הכסף, העושר, התמורה למילוי הגשמי, מה שלכאורה מחבר בין אנשים יאפשרו לנו להבין מהר שהבסיס המשותף למשבר הוא יחסים אגואיסטים בין אנשים, וכמו כן להבין את הצורך ההישרדותי בשנוי היחסים האלה לדאגה הדדית.

שאלה: אבל האם הדאגה לזולת תהיה "חיצונית" – אגואיסטית, כמו שהיום בעל עסק "דואג" לבריאות העובד?
תשובה: מערכת הקשר המוחלט בין כל האנשים ובתי העסק בעולם מתגלה בכזאת מהירות, שבקרוב ירגיש כל אחד על בשרו, את תנודות היחסים בין האחד לשני – בתחילה ממשלתיים, ולאחר מכן אישיים.
האנליזה הזאת, של התלות בין ההצלחה והבטחון לבין קשרים הדדיים, לא חיצוניים, אלא פנימיים, קשרים שמורגשים בלב, תאלץ אותנו לחפש את התיקון משנאה לאהבה!

שאלה: מי עובר את התקופה הזאת בקלות?
תשובה: מי שמחובר פחות עם העולם הזה.
המדינות השונות ינסו להתרחק מהגלובליזציה, אבל זה לא יעזור להן. כי במקרה כזה הן יפסיקו להתפתח. בלי תקשורת ותחלופה מלאה של סחורות ההתפתחות שלהן תעצר, והן יחזרו בחזרה לפאודליזם, לשלטון האצילים.
כולם ינסו באופן אינסטינקטיבי לחזור אחורה, אבל הם רק יאטו את התפתחותם ויקבלו מכות עוד יותר חזקות, כמו במחלה שלא מרפאים אותה נכון, או שנותנים משככי כאבים במקום תרופות – והרי האנושות היא גוף חי!

שאלה: איזה מטבע ישאר בעולם?
תשובה: העולם שלאחר המשבר יהיה חדש לגמרי, אבל ארה"ב צברה פוטנציאל מדעי-טכנולוגי, ובסיס תעשייתי שאין כמוהו – היא תשאר מובילה בעולם, הכלכלה הגדולה בעולם. למרות שתיפול יותר מכולם, זה יהיה רק במספרים, באופן יחסי, אבל יישאר לה מספיק בשביל לחיות. הכול יקרוס, חוץ מההיי-טק האמריקאי, ארה"ב תתחיל לייצר באופן ריאלי, הייצור יוחזר מסין וממדינות אחרות לארה"ב וכך יפלו סין והמדינות האחרות.

שאלה: למה כולם כל כך מפחדים מהמשבר, ואילו אני לא מרגיש שום פחד?
תשובה: כל המשברים הקודמים היו שונים, מובנים, ולא כוללים, ואילו המשבר הזה – גולבאלי, על פני כל העולם, ולא דומה לאף משבר קודם, ואין מרשמים ידועים ליציאה ממנו.
מנסים לעשות את מה שעשו במשברים הקודמים (לעזור לבנקים), אבל שום דבר לא יעזור, המצב יאלץ אותנו לגלות שהסיבה האמיתית למשבר, היא אותו יחס אגואיסטי בין החלקים של מערכת סגורה שמביא לקריסת המערכת.
אבל למרות כל הנסיונות שלנו להסביר את הסיבה האמיתית למשבר, אסור לנו להתייאש, אלא לבצע את התפקיד שלנו – אנחנו יכולים רק לזרז את העולם בהבנת הסיבה למשבר ושיטת התיקון. צריכים להיעזר בסבלנות. היסורים, הניסיונות והכשלונות, יאלצו את כולם להקשיב לנו.

תמצית המשבר (סיבות ותיקונים):

נאום הרב ד"ר מיכאל לייטמן בפורום הבין לאומי בארוסה, שוויץ

מגדל בבל הקומה האחרונה, חלק 2

פוסטים קודמים בנושא:

משבר עולמי

5 comments

  1. למה דווקא ההייטק האמריקאי ישרוד?

    על פניו זה נראה הכי לא הכרחי. הייטק זה מותרות, לא?

  2. חגית – אני חושבת שהוא יישאר כי בעזרתו הצלחנו לשבור את הגבולות ולהבין מהי מערכת וירטואלית כמעט ללא חומר ומאחר ואנו ממשיכים לחיות אנו צריכים שמשהו ימשיך לנהל אותנו. לדוגמה מאחר ולכולנו כבר יש כרטיסי השראי ונניח שיגיעו סוף סוף למסקנה שאת ההכרחי צריך לספק ואני חושבת גם את העושר לבסוף (כי אם בית המקדש הראשון היה מפואר על אחת כמה וכמה בית המקדש השלישי) ובמידה ונרצה לבקר בארה"ב במטוס נצטרך רק להעביר את כרטיס האשרא כדי שתהיה מסגרת ונמשיך לספק תעסוקה אחד לשני. הרי מחשבים ימשיכו לאגור ולספק לנו מידע – לדוגמה לניהול כל התעופה האזרחית

     אמן שנגיע כבר לחיבור הרוחני

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למהצריך להגיע עד משבר כדי לגלות שאנחנו כולנו מחוברים.

    זה לא ברור?

    ולא ברור שאם אני מנצל והורס זה יחזור אלי בחזרה?

  4. לפי מה שנראה לי הסיבה למשבר הגלובלי הוא חוסר הקשר בין בני האדם. כל אחד רוצה רק את טובתו האישית,  ובמוקדם או במאוחר המשבר הזה יגיע גם אלינו חס ושלום. לכן מה שנותר לנו הוא רק לנסות להבין ולהפנים שאנחנו כולנו חלקים באותה מערכת, ודבר אחד משפיע על דבר שני שקורה. ולכן כדי לעצור את השרשרת הזו או יותר נכון להפוך את הכיוון של המגמה אז פשוט מאוד להתחיל לחשוב על כיוון של חיבור. אמן שנגיע ליום הזה.  

  5. שנעזור כולנו לתיקון במהרה…

    ביחוד מפריע לי מה קורה במשטרה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest