דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המדע הוא לא האמת, אלא החיפוש

המדע הוא לא האמת, אלא החיפוש

dumy_100_wp.gif

היות ואנחנו קולטים את העולם בתודעה שלנו, אנחנו קולטים רק חלק מהעולם הסובב אותנו, ורק במידה שבה התודעה שלנו מסוגלת לקלוט אותו ולהרגיש אותו בתוכה כתמונה כללית, בתוך הפרצוף שלנו, בעשר הספירות שלנו. ומאחר שהרשימות, וכתוצאה מכך גם הפרצוף (הכלי שבו אנחנו מרגישים את העולם), כל הזמן משתנים בתוכנו – הרי שנדמה לנו שגם העולם משתנה. כל החקירה שלנו את העולם היא יחסית דווקא לתכונות שלנו. ולכן אנחנו תופסים את מה שאנחנו מרגישים וחוקרים בהרגשות שלנו, כאמת.

בהתבסס על המצבים (הפרצופים) הקודמים, אנחנו מניחים הנחות על המצבים העתידיים. על כך בנויות גם ההנחות והתיאוריות המדעיות. מכנים אותן בשם "המודלים של העולם". כלומר, המדע מהווה שיטה של מודלים (דגמים), ולכן יש לו את הזכות לטעות. אם אנחנו טועים בהבנתנו את העולם, כלומר, אם איננו מסוגלים לבנות את המודל הנכון שלו מהרשימות (נתוני ההתפתחות הפנימיים) שלנו, אזי אנחנו מוצאים את עצמנו בעולם שאינו מובן לנו. ואם אנחנו ממשיכים להתייחס אליו לפי המודלים הקודמים, אנחנו נתקלים בכישלונות, במשברים ואפילו באסונות.

אנחנו חייבים כל הזמן לבנות מודלים חדשים של העולם. אחרת ניכנס לניגודיות עם הסובב אותנו ונקבל תגובות שליליות מהטבע ומהחברה. הבעיה היא שהאגואיזם הוא שמנהל אותנו. אנחנו רוצים ליצור מודלים של העולם שיהיו נעימים לו, ולא כאלה שישקפו את העולם בהתאם לאופן שבו שהוא מתגלה לנו (בתוך הרשימות). אנחנו משוכנעים בצדקת ההנחות שלנו, ואיננו רוצים להכיר בכך שהאגואיזם שלנו הוא שדוחף אותנו לכזאת תפיסת עולם.

אנחנו חייבים להכיר בעובדה שהגענו לכזה שלב בהתפתחות שלנו, שאינו מאפשר לנו ללכת בצורה עיוורת בעקבות הדימוי המעוות שלנו על העולם, אלא אנחנו חייבים להתעלות מעל לטבע האגואיסטי שלנו כדי לתפוס בצורה נכונה את מגמת ההתפתחות שלנו, ולבנות בצורה נכונה את המודלים של העולם המתחדש.

ולשֵם כך מתגלה לנו חכמת הקבלה. היא מסבירה איך להרגיש את העולם בצורה נכונה ואובייקטיבית מעל לאגואיזם שלנו. ואז לא נילחם בצורה טיפשית עם הטבע, אלא נבין את שלמותו ואת מעלתו, ויחד איתו נעלה אל השלמות.

ידיעות קודמת בנושא:
התיאוריה של הכול או שהכול בתיאוריה?
מעל מהירות האור?
מבוי סתום או יציאה למציאות חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest