דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המגבר של האור העליון

המגבר של האור העליון

כשאנחנו קוראים בספר הזוהר, אנחנו נמצאים מול האור העליון שהספר הזה יכול להקרין עלינו, לכן עלינו רק לדעת כיצד לספוג אותו. גם עכשיו אנחנו נמצאים באור אין סוף, בתוכו, אבל מתחת ל"מסכים" שונים במצב המרוחק ביותר, הפוך ממנו.

כלומר, אנחנו לא נמצאים רק תחת "מסכים" שמחלישים את ההארה עלינו, אלא גם מתחת ל"מסכים" השליליים שנקראים "יצר הרע" שהופך את כל השפעת המאור להשפעה הפוכה. ככל שהאור מאיר עליי יותר, אני נעשה אגואיסט יותר גדול.

יש לנו סולם מדרגות רוחני מ- 0 ועד המדרגה ה- 125, וישנה ירידה מ- 0 ועד 125. וכל אלה הם עניין של "מסכים" שמסתירים את האור. חלק מה"מסכים" עובדים "בעד" וחלק "נגד", "יצר הטוב" ו"יצר הרע", כוחות חיוביים ושליליים, אבל בכל זה פועל רק כוח אחד, רק כדי לנער אותנו ולעורר בנו הבחנות פנימיות שונות.

כל עבודתנו היא לאזן בין הכוחות הללו ולהגיע להחלטה מה כדאי להעדיף ומה לא. ההחלטה הזאת מתקבלת כלפי מה שאנחנו מתחילים להבדיל במוח ובלב, כלפי ההדרגתיות של ההבחנות הפנימיות שמגלים לנו המקובלים. אילו הם לא היו מגלים לנו מה זה טוב, אז לא היה לנו שום מושג מהו.

אנחנו רואים בעולם שלנו שאם לא מתגלה המושג "טוב", אז כל אחד חושב על משהו אחר בכיוון הפוך וישנן פילוסופיות ושיטות המחייבות להרוג ולאכול זה את זה. זאת לא בחירה, אלא חובה, כמו בסדום.

לכן, חייבים להבין שכל ההוראות שקיבלנו מלמעלה, כיצד עלינו להתנהג ומה עלינו לעשות, הם אמצעים הכרחיים לשינוי, כי בלעדיהם אנחנו בכלל לא היינו יודעים באיזה כיוון להתקדם וכל אחד היה צודק, "איש הישר בעיניו יעשה".

לכן, כשאנחנו מתחברים לספר הזוהר, עלינו להבין שאנחנו מתחברים למגבר עוצמתי ואיכותי ובהתאם לזה צריכים להתארגן כדי לקבל ממנו את "סם החיים" ולא את "סם המוות". מדוע המקובלים לא רצו לגלות קודם את הספר? מפני שהתורה, המאור המחזיר למוטב, יכולה להיות גם "סם החיים" וגם "סם המוות", תלוי כיצד האדם תופס את זה.

לא מדובר על עולמנו, לא כפי שתופסים ולומדים את התורה, מגדילים את הגאווה, האגו והתאווה לשליטה. אנחנו מדברים על הבחנות רוחניות על מה שנחוץ לנו. וכאן עלינו להבין שיכולות להיות המון טעויות, לכן דרושה הסכמה בין חברי הקבוצה בנוגע לשמירת סדר, תמיכה הדדית, כדי למלא אחר אותם התנאים ההכרחיים שעליהם אנחנו קוראים במאמרי הרב"ש, ולבצעם ברצינות רבה ובקביעות. אז נזכה לקבל את המאור שיחזיר אותנו למוטב. לכן, בואו נשתדל להידמות לתלמידי רבי שמעון שיושבים ומגלים את ספר הזוהר, ואנחנו, כמו ילדים שיושבים לידם, מקשיבים להם ורוצים להידמות להם.

מתוך שיעור על פי ספר הזוהר, 29.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כוחו של ספר הזוהר
הכוח הבלתי מוגבל של הזוהר
איך להפוך את הדמיון למציאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest