דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / המבנה של ספר הזוהר

המבנה של ספר הזוהר

שאלה: כיצד מסודר ומאורגן ספר הזוהר?

תשובתי: ספר הזוהר מהווה פירוש על חמישה חומשי תורה וערוך לפי סדר פרשיות התורה, הספר מכיל חלקים שונים בהם "הקדמת ספר הזוהר"  וה"אידרות"- "אידרא רבא", אידרא זוטא" ו"אידרא דבי משכנא". התורה מתארת מצבים של העולמות העליונים הרוחניים, עליהם מדבר גם ספר הזוהר, אלא שספר הזוהר הוא פירוש שמקורב למקובלים.

התורה היא רישום של מצבים רוחניים ואיננה מיועדת לגלות לאדם את "העולם העליון" והעומקים שבהנהגת העולם שלנו עליהם היא מספרת. לעומתה, ספר הזוהר עוזר לאדם להשיג את "העולם העליון" ומסביר את הנאמר בתורה באופן אלגורי, כך שרק מקובל יכול להבין אותו. עם זאת, ספר הזוהר קרוב יותר לאדם והודות לו אנו מתחילים להבין על מה מדברת התורה.

"הקדמת ספר הזוהר", זהו כרך המתאר את המערכות העיקריות של הנהגת העולם שלנו ובו אסופה של מאמרים המתארים מערכת הנהגה מסוימת, או צומת מסוימת, או יחידת הנהגה של העולם שלנו.

בספר הזוהר שולבו בין הפרקים מאמרים נפרדים כמו ה"אידרא רבא", ה"אידרא זוטא", וה"אידרא דבי משכנא" המהווים עומק פנימי יותר בתוך המערכת, ממש כמו בעולם שלנו שבו לומדים על מבנה המכונית ובפרט על מערכת ההצתה שבה, לומדים בנפרד על המאייד ועל הכנת התערובת לשריפה במנוע, כלומר עבודה של מערכת מסוימת מופרדת ליחידותש וזאת בדומה למאמרים נוספים של ספר הזוהר.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.02.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest