דף הבית / המשבר ופתרונו / הלובי היהודי איננו

הלובי היהודי איננו

קראתי מאמר דעה באתר רוסי על כך שהזמנים שבהם הקהילה היהודית של ארה"ב הייתה המשענת והמגן של ישראל, הם נחלת העבר. מעתה הם מצדדים ב"ערכים ליברליים",  והערכים האלה מנוגדים לקיומה של המדינה היהודית.

המאמר מדבר על כך שבוויכוחים סוערים סביב איראן לא שומעים בבירור את קולה של יהדות אמריקה. הם נתנו פעמיים את קולם לנשיא אובמה, שהוא התגלמות האידיאולוגיה הליברלית והשקפת העולם הפוזיטיביסטית שלהם. הארגונים היהודיים עומדים בחוד החנית של עורכי הדין של אובמה, בכל מה שנוגע ל"תהליך השלום". אחדים מהם אינם מסתפקים בקריאות, הם תומכים ב"קרן הישראלית החדשה", שמסבסדת עשרות ארגונים ל"זכויות האדם" שעוסקים בהשמצת צה"ל וישראל.

ההיגיון שלהם הוא: שישראל אינה צריכה להתנגד לעסקה עם איראן, כדי לא לגרום להאשמות בנאמנות כפולה של יהודי ארה"ב. באותה עמדה החזיק ודבק כידוע, בזמן מלחמת העולם השנייה, מנהיג הקהילה היהודית של אמריקה הרב סטיבן וייס, שלא רצה להטריד את הנשיא רוזוולט בתלונות על הייסורים של יהודי אירופה!

למרות שהפלג השמאלני "J Street" מעמיד את עצמו כמגן האינטרסים של ישראל, הוא תמיד מצדד בעמדה הפלסטינאית, כך שדורש מאובמה להפעיל לחץ על ישראל. מייסד "J Street" דניאל לוי, קרא להיווסדותה של ישראל "צעד שאחריו הכול החל להשתבש", וכמו כן "J Street" תומכת בפעילות אנטי ישראלית בקמפוסים.

קשה להאמין, אבל דווקא אנשים בעלי לאומיות ישראלית עומדים בראש "מסעי הצלב" נגד ישראל. המחלוקת בקהילה היהודית כבר עוברת בין מצדדי הפשרה ואלו ששוללים את זכותה של ישראל להתקיים. הצעירים ממוצא יהודי בקמפוסים, מורעלים באווירה של שנאה כלפי ישראל, כמו שאר בני גילם. הכול משום שישראל כמו שהיא, קוראת תיגר על מערכת הערכים הליברליים של יהדות אמריקה.

הפרסומאי האמריקאי ג'ונתן רוזנבלום כתב: "עבור רוב יהודי אמריקה, ישראל הפכה למפגע, לקוץ שמפריע להם לחיות להנאתם והם היו נפטרים ממנו בשמחה. אם מחר יהודי אמריקה היו מתעוררים ומגלים שישראל נעלמה ממפת העולם, הם היו חשים הקלה וסיפוק עצומים".

ואני חושב שיהודי ארצות הברית רוצים לטמון את ראשם בחול, אבל כפי שזה כבר היה בעבר, יָכו בכולנו ללא הבחן, מבלי להתחשב בדעות של אף אחד. רק איחוד וחיבור כולל, יכול להציל את העם ואת העולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest