דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכרת תודה למורים, שמצילים אותנו מחיי הגיהינום

הכרת תודה למורים, שמצילים אותנו מחיי הגיהינום

בעל הסולם, הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", סעיף ח':

"ולפיכך בואו והבינו, כמה וכמה יש לנו להחזיק טובה לרבותינו המשפיעים אלינו אורותיהם הקדושים ומוסרים נפשם להטיב לנפשנו, שנמצאים עומדים בתוך, בין דרך היסורים הקשים, ובין דרך תשובה.

ומצילים אותנו משאול תחתית הקשה ממות, ומרגילין אותנו להגיע לשמי עונג, לגובה העידון והנועם שהיא חלקינו, המוכן וממתין עלינו מכל מראש כנ"ל, אשר כאו"א פועל בדורו כפי עוצם אור תורתו וקדושתו."

קשה לתאר מה היה אם המקובלים לא היו מכינים ומעבירים לנו את חכמת הקבלה עם כל ההכנות והתיקונים שנעשו על ידם במערכת העליונה, שעל מהותם אנחנו אפילו עוד לא יודעים עדיין אם הם לא היו כותבים לנו את כל הספרים. זה דומה לתינוק שנולד בעולם של היום בבית יולדות עם כל המכשור הרפואי החדיש.

המון מכשירים עוקבים אחר בריאותו ובריאות אימו, לכן תהליך הלידה הרבה יותר קל ממה שהיה לפני מאה שנה. איזה מזון נפלא מיוצר עבורו ואמצעי טיפול, כל מה שרק אפשר. ואחר כך הוא מגיע לגן ילדים, בית ספר, אוניברסיטה, ומקבל השׂכלה. העולם טרח אלפי שנים כדי לתת לאדם שנולד היום את כל הדברים הטובים ביותר שמועילים להתפתחות שלו.

אבל התינוק שנולד אינו מבין ואינו מכיר בזה. כך גם אנחנו נראים כלפי המקובלים שהכינו עבורנו תיקון של מערכת העולמות והעלו בה אורות ממטה למעלה לדרגה הגבוהה על ידי התיקון שלהם. זה דומה לכך, שתינוק שנולד מקבל את כל השירותים בעולם בטוח שמוכן לקבל אותו ולתת לו כל טוב.

עוד יתגלה לנו אילו מערכות גדולות ועוצמתיות המקובלים הכינו לנו, שעוזרות לנו להיוולד בעולם הרוחני. וגם כן כתבו לנו ספרים שאותם אנחנו יכולים ללמוד ולעורר את עצמנו. הכול נעשה הודות לצדיקים הגדולים האלה. בלעדיהם אנחנו לא היינו יכולים לצאת לעולם הרוחני.

אדם הראשון ואברהם היו יכולים לעשות זאת בעצמם, מאחר והם היו נשמות מאוד זכות. לכן הם יכלו לגלות את הבורא ללא עבודה מקדימה בקבוצה, ייסורים, אלא רק בזכות זיכוך הנשמות שפעל בהם. אבל אנחנו במצבנו, עם האגו העבה שלנו, בסוף ששת אלפים שנה, לא יכולים להתקרב לרוחניות ללא עזרתם.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות", 14.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ההשקעה של המקובלים מהעבר בתיקון הכללי
מורשת המקובלים: לא רק ספרים
על הידיים של המקובלים הגדולים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest