הכנה ליום כיפור

"להתכונן ליום הקדוש הזה של השנה (ליום כיפור) היו מתחילים שבוע קודם, וכל אותו הזמן הכוהן הגדול חי בבית המקדש, באוהל מיוחד.

תוך שבעה ימים אלה הוא היה צריך להיטהר ולהתכונן לשרות." ("מדרש מספר", פרשת "אחרי מות").

שאלה: מדוע ההכנה של הכוהן הגדול ליום כיפור החלה שבוע לפני כן? במשך שבעה ימים הוא היה צריך להיטהר ולהתכונן לשירות.

תשובתי: שבעה ימים מסמלים שבע מדרגות, כאשר אתה עולה עד לחלק העליון של המערכת, עד לדרגת ג"ר. מלמעלה למטה יורדות אלינו מדרגות "חסד", "גבורה", "תפארת", "נצח", "הוד", "יסוד", "מלכות". ואתה צריך לעלות ממטה למעלה, מ"מלכות", ועד למדרגה העליונה, שהיא "חסד".

"ביום השלישי והשביעי מימי ההכנה הללו התיזו על הכוהן הגדול מים, שבהם המיסו עפר של פרה אדומה, למקרה, שאם הוא מבלי לדעת בעצמו, נהפך לטמא, נגע במת (במשהו טמא)." ("מדרש מספר", פרשת "אחרי מות").

יום שלישי, זה "חסד", "גבורה", "תפארת", "קו אמצעי" שעובר ל"מלכות".

שאלה: מה זה "פרה אדומה" והעפר שלה?

תשובתי: בעולם הגשמי, פרה, זו בהמה שאוכלת עשב, היא שלווה, טובה, נותנת חלב ובשר. אנשים לא מבינים, שדווקא הודות לבהמה הזאת, האנושות יכלה להשתחרר מכמות עצומה של בעיות ודאגה למזון. כי כל פרה, זה "מפעל" שלם לייצור מוצרי מזון.

מנקודת מבט רוחנית, פרה מסמלת את תכונות הקווים ימין ושמאל (אדום ולבן) ואת השילוב הנכון ביניהם, כאשר אתה יכול להשתמש בהם לתיקון חלקֵי הנשמה שלך.

במושג "פרה" מתכוונים לתכונת "בינה", תכונה אדומה של דינים, שבהעלותה למעלה הופכת ללבנה והופכת לתכונת רחמים.

עפר, זו התכונה הנמוכה ביותר. כאשר התכונות העליונות הקודמות נופלות על הנמוכות ביותר, אז הן יכולות להיתקן. לכן התיזו על הכוהן הגדול מים, שבהם הומס העפר של "פרה אדומה".

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי" 12.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
יום כיפור
"חזרה בתשובה"
בחיפוש אחר פרה אדומה ובאר מים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest