דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הכלכלה המעורפלת של תקופת המעבר

הכלכלה המעורפלת של תקופת המעבר

שאלה: הכלכלנים מסבירים שבעולם הנוכחי, האינטגרלי והגלובלי, כל העולם משפיע על האדם הבודד, והוא בתורו משפיע על כל העולם. זוהי מערכת מאוד גדולה, שצריך לקחת את כולה בחשבון, ולכן החוקים הכלכליים הישנים מפסיקים לעבוד. הבעיה של האדם הבודד שמתכוון לפתוח איזשהו עסק היא, שלשם כך הוא חייב לדעת את כל ההשפעות שמופעלות עליו. מאיפה הוא יכול לדעת את זה?

תשובתי: רק חכמת הקבלה יכולה לספק לנו את הידע מהסוג הזה, לאחר שאנחנו מתחילים לגלות את הרשת הכללית. ואז אנחנו כבר נפעל באופן אינסטינקטיבי בצורה נכונה. אחרת הרשת הזאת לא תתגלה לנו. היא מתגלה רק בתנאי שאני פועל בה בצורה נכונה ורוצה להצטרף אליה בהשפעה.

ואז המערכת הזאת תתגלה אליי, ואני, באופן טבעי, אקבל ממנה רק את מה שנחוץ שאקבל כדי לממש את ההשפעה. ואם משהו יאפשר לי להשפיע יותר לאחרים – אני אהיה מוכן לקבל יותר לשם כך, אך אני בעצמי תמיד אשאר במצב ה"קטנות" (גלגלתא ועיניים), באיזון.

חכמת הקבלה לא מסבירה לנו מהו התהליך של השגת המצב ה"מאוזן" הראשון שלי. זאת נקראת "תקופת המעבר" או "זמן ההכנה". זה יכול לקרות רק תחת השפעת הסביבה.

אתם רוצים למצוא מראש את השלבים המדויקים והחוקים המכאניים הכלכליים שיסבירו לכל בנק ולכל ארגון כמה כסף עליו להעביר ולאן, אילו הלוואות לתת ובאיזו ריבית.

אבל לא ניתן לעשות את זה כל עוד אנחנו לא מחוברים למערכת האמיתית, שעדיין לא התגלתה. אבל כבר היום אנחנו יכולים לברר את הקווים הכלליים בדרך לכך, ונשתדל לעשות זאת.

צריך להיות חינוך גלובלי חדש, וחלוקה צודקת על בסיס משאל עם, שיאפשר לנו לגלות באיזו מהירות אנחנו יכולים להתקדם בהנהגת הערבות ההדדית. זה מין סוג של סטטיסטיקה.

זה צריך להתגלות לנו, ובינתיים קשה לומר דברים מדויקים. בדיוק כפי שלא ידוע לנו כיצד תיראה הדרך שלנו עד למדרגה הרוחנית הראשונה. אנחנו רק יודעים אילו גורמים משפיעים עליה: הסביבה, היגיעה, המאמצים שהאדם משקיע כדי להתקשר לסביבה הזאת ולמצוא בה את הרשת הזאת של הערבות ההדדית.

אבל מעבר לזה, לא ידוע לנו על כל שאר הדברים שמתגלים בדרך. עם הראייה הרוחנית שלי, ודאי שאני רואה קצת יותר רחוק מאדם רגיל, אבל גם לי לא ברור הכול עד הסוף, ואני לא מתבייש לומר את זה. אף אחד לא יכול לומר עכשיו כיצד יתפתח התהליך הזה, כי כאן הרי פועלת הבחירה החופשית שלנו.

כשתימצא כבר במדרגות הרוחניות, תוכל לקבוע באופן מדויק את המצב הנוכחי והמצב הבא שלך. אתה לא יודע מתי הוא יגיע, אבל ברור לך שממצב א' אתה צריך לעבור למצב ב'. אבל אינך יכול לומר שום דבר על תקופת המעבר.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קרן אור מהעתיד בתוך החושך של ההווה
כלכלת הנשמה
המעבר לכלכלת העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest