דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / הכלב שמשתרך אחר האדם

הכלב שמשתרך אחר האדם

שאלה: מהו הביטחון בחיים שלנו?

תשובתי: הביטחון בחיים הוא ההרגשה שאני עד כדי כך מחובר עם הקבוצה, שבחיבור הזה אני מגלה את הבורא. אני בעצמי השגתי את הקשר הזה, הוא רשום על חשבוני ולכן אינו נעלם. אם פתאום הוא ייעלם, זה רק כדי שאני אשחזר אותו בדרגה הבאה ואשיג קשר חזק עוד יותר. גם בזה יש לי ביטחון, שבעתיד אני תמיד אוכל להחזיק בו, וכך אתקדם.

הביטחון בחיינו הוא ההרגשה שאני, על ידי המאמצים שלי, השגתי קשר עם הבורא והתמלאתי באור החסדים. רק אור החסדים, ההשפעה, מעלה אותי מעל לאגו, מעל הפחד על עצמי, ונותן לי תחושה של ביטחון. או שתדאג לעצמך או לאחרים, אחד מהשניים.

קיים כאן פשוט מחסום פסיכולוגי, ואם אתה עובר מעבר לגבול הזה ("המחסום") ומתחיל לדאוג לאחרים במקום לעצמך, אתה מקבל הרגשת ביטחון מלאה בחיים שלך. ודאי שזה ניתן רק על ידי כוח האור. אינך מסוגל לשנות את הטבע שלך בעצמך. אתה תרגיש שאין לך וגם אף פעם לא היה לך חיסרון בשום דבר, אתה תימצא באורו של הבורא, תחת השפעתו. אלו בעיות יכולות להיות לך בהיכלו של המלך, שבו יש כל מה שרק תרצה?

רק האור העליון מסוגל לשחרר אותך מפחד המוות. הרי הוא זה שנותן לך את הרגשת החיים הנצחיים. אתה מתחיל לחיות בתוך האחרים ומאבד את התחושה שאתה חי בתוך האגו שלך, בתוך הגוף הבהמי שלך.

עכשיו אתה מפחד לאבד את החיים האלה בתוך הגוף, מפני שאין לך חיים אחרים! ברגע שתתחיל לחיות חיים אחרים, רוחניים, ותעלה לדרגתם, אתה תתפוס את הדרגה הגשמית הזאת, את הגוף הזה, כמו את הכלב שלידך או את החמור שלך.

כך תרגיש את החיים הגשמיים האלה, רק כמלווים אותך, עד שהם ילכו ממך, אך לא תרגיש שום צער או פחד על כך. אל תדאג, אנחנו עוד נשיג את החיים הנצחיים שמביאה לנו חכמת הקבלה!

מתוך שיעור בנושא "הרגשת הביטחון", 03.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ביטחון רוחני זה ביטחון בהשפעה
הביטחון האמיתי מגיע מהאור
הביטחון מתגלה באיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest