דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכי קשה – זה לבקש

הכי קשה – זה לבקש

בזכות לימוד חכמת הקבלה, אנחנו סוף סוף מבינים, שהבורא עשה, עושה ויעשה את כל המעשים. וכל מה שנדרש מאיתנו, זו הבקשה, שבה טמונה כל הבחירה החופשית שלנו. כלומר עלינו לרצות שהבורא יעשה עלינו את פעולת התיקון.

כל מה שהוא עשה איתנו מקודם, לא דרש את הסכמתנו. אנחנו צייתנו לפקודות ולהוראות הישירות של הטבע שלנו, ולא היה לנו מה לשאול. אנחנו פשוט פעלנו מתוך האינסטינקטים הטבעיים שלנו, ובכך סיפקנו את הרצון לקבל שלנו שגדל כל הזמן בכל האופנים שלו.

אך כדי לתת לנו מקום להתפתחות עצמית, להכרה עצמית ולהכרת הבורא ופעולותיו, מרגע מסוים הבורא מתחיל להתנהג כנגד הטבע שלנו. ורגע המפנה הזה מתרחש בדורנו. הבורא כבר אינו הולך מאחורינו ודוחף אותנו קדימה, אלא ניצב מולנו ודורש שנרצה להתקרב אליו.

וזאת בעצם העבודה שלנו: לגייס בתוכנו את הכוחות, הרצונות, ההבנה שאנחנו חייבים להתקרב אליו, ושאיננו מסוגלים לעשות את זה בעצמנו, אלא אנחנו יכולים רק לבקש, לדרוש ממנו שיקרב אותנו.

לשם כך אנחנו צריכים להתגבש יחד, כדי לגלות בתוכנו, על ידי המאמצים המשותפים, את הנטייה להשפעה הדדית. עלינו לייצב בתוכנו את הצורה הרצויה של הבורא, תכונת ההשפעה השלמה. ולהשתוקק להגיע ליחסים כאלה בינינו, בתוך הקבוצה שלנו, כדי שהכוח שנמצא שם בהסתרה, יתגלה. וזה נקרא לגלות את הבורא, להכיר אותו, על מנת להידבק בו.

ואז אנחנו בעצמנו נפעיל וננהל את עצמנו. אך בדיוק כפי שמקודם היינו מנוהלים על ידי הרצון האגואיסטי ללא שאלת פינו, אז עכשיו, אנחנו רוצים באותה המסירות להיות מנוהלים על ידי הבורא. לאחר כל השאלות, הבעיות והבירורים, למרות כל הפשעים וההתנגדויות שלנו, אנחנו רוצים להיות מנוהלים לחלוטין על ידו והפוך להיות עבדיו הנאמנים. כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה".

והעיקר בכל התהליך הזה: למצוא בכל פעם את נקודת הפנייה לבורא, הדרישה לשנות ולתקן את עצמנו. ולא לחפש בתוכנו כוחות ואמצעים להפוך ל"צדיק" שעושה "מעשים טובים".

ודאי שלא ניתן להגיע מייד לתפילה האמיתית וצריך לעבור הרבה בירורים בדרך אליה. אך המכשול העיקרי הוא כל עוד האדם חושב שהוא בעל הבית למעשיו ושהוא צריך בעצמו לתקן את עצמו ואת הסביבה שלו. הוא שוכח שהוא פשוט חומר ביד היוצר, ש"אין עוד מלבדו", הוא היחיד שעשה, עושה ויעשה את כל המעשים כולם. והבחירה החופשית שניתנה לנו בהתקרבותנו לתכונת ההשפעה השלמה, היא רק לבקש מאותה התכונה, מאותו הכוח, שישרה בינינו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מתוך הספר "שמעתי", 27.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לא יודע מה זה, אבל אני רוצה את זה!
הייסורים, הסקרנות או הנקודה שבלב
כאבן חסרת רגישות באוקיינוס של טוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest