דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן משיגים את הרצון?

היכן משיגים את הרצון?

laitman_2008-11-14_7127_70.jpg

השאלה שכל אחד מאיתנו שואל את עצמו היא, מאיפה יהיה לי את הרצון להשיג את הרוחנית, להידמות לבורא ולהיות המשפיע?

את הרצון להתפתחות הרוחנית אפשר לרכוש מהחברים. בעזרת מערכות היחסים עם הסביבה שיש בהם קנאה, שנאה, אהבה, דחייה, רצון לשלוט על אחרים כל אלה יכולים להביא אותנו להתפתחות רוחנית!

אם אתה מתנגד להתפתחות הרוחנית והסביבה שאתה נמצא בה רוצה זאת, אז בעקבות מערכת היחסים שלך איתם, אתה תקנא בהם ובלי שתרגיש בכך אתה תרצה זאת בעצמך. הרי אנחנו באים ממערכת רוחנית, שקשורה ביחד כאחד שלם. ולכן, אם החברה הסובבת אותנו תרצה דברים שיכולים להזיק לי, אני בניגוד לטבע שלי גם ארצה את אותם הדברים. כל זאת משום שהיינו מחוברים בעבר. כיום אנחנו גם מחוברים, אבל בגלל חוסר היכולת שלי לראות את הקשר בינינו, אין בקשר הזה חיים. ולכן אם כל הסביבה תתחיל בפה אחד לשבח את הרוחניות, למרות שאני מתנגד ושונא את זה,הסביבה תשפיעה עליי מאחר ויש בינינו קשר פנימי שקיים מתחילת הבריאה.

אם חבריי מרגישים שאינם מסוגלים להתפתח באמצעות ספר הזוהר, זה סימן שלא קיים בתוכם רצון להתפתחות הרוחנית הזאת. הרצון הרוחני שכביכול קיים בהם בזמן הלימוד הוא דמיוני, הוא עוד אחד מהרצונות האגואיסטיים שלהם. והסיבה לכך שלא קיים בהם הרצון להתפתחות רוחנית נובעת מכך שאין להם יכולת להתחבר עם הסביבה ולקבל מהם את הכוח לפתח את הרצון לרוחניות.

באף אחד מאיתנו לא קיים הרצון להתפתחות רוחנית. רק הסביבה הנכונה יכולה לפתח בנו את הרצון הזה. כשאנחנו נקבל מהסביבה את הרצון להתפתחות הרוחנית, תהיה לנו האפשרות של חופש הבחירה – לבחור להיות בן אדם.

כמובן שהסביבה חייבת להתאמץ ולספק לחבריה בכל העולם את ההתעוררות להתפתחות הרוחנית, להשפעה ואהבה. ומצד שני, אנחנו חייבים להבין שההתעוררות הרוחנית תלויה בכל אחד ואחד מאיתנו. אדם חייב לבטל את עצמו בפני הסביבה כדי לקבל ממנה את הרצון לרוחניות.

ושוב אנחנו חוזרים לנקודה המרכזית: כל המערכת קיימת: סביבה, ספרים, מורה, תרגום לשפות שונות, טלוויזיה ואינטרנט. אנחנו רק צריכים להשקיע מאמץ פנימי בנקודה אחת, שהיא חופש בחירה, להתחבר עם הסביבה כדי לקבל ממנה כוח להתפתחות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.01.2010

רשומות קודמות בנושא:
מלכות דעולם האצילות – זה אני

One comment

  1. קונים רצון מהסביבה והזוהר מתקן וממלא אותו. אז למה לומדים "פתיחה לחכמת הקבלה" בכזה דיוק אם זה פילוסופיה לפני שזה מורגש ברצון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest