דף הבית / קבלה ומדע / הכול תלוי בכוונה

הכול תלוי בכוונה

שאלה: האם החוקים בגשמיות הם אותם החוקים כמו ברוחניות? תשובה: החוקים ברוחניות הם חוקים הפוכים. בדיוק ההיפך.

שאלה: למה?

תשובה: כי ברוחניות זה לטובת הזולת. על החומר אני לא מדבר, תלוי באדם למען מה הוא משתמש בזה. "עולם כמנהגו נוהג", דומם, צומח וחי אינם צריכים להשתנות. אין בהם כוונה, את הכוונה האדם מוסיף. דומם, צומח וחי קיימים בעולם שלנו כשלושת חלקי הטבע.

יש דרגת ה"מדבר", ה"מדבר" הוא השאלה. מה זה "מדבר"? האם זו חיה או מי זה? ה"מדבר" זו הכוונה, כלומר, ה"ראש". תלוי למי אתה משתמש בראש – או לעצמו, או לטובת הזולת, תחליט. אם לעצמו, זה נקרא שאתה נמצא ב"עולם הזה", אם לזולת, אז אתה ב"עולם העליון". זו ה"כוונה", ואז היא נקראת "אדם".

הכוחות שמחברים בין המולקולות, הכוחות שמחברים את כל החלקיקים, הם אותם הכוחות שמחברים גם בין בני האדם, בסופו של דבר, אז מה הבעיה? יש לי ביד סכין, אני יכול לחתוך את האדם ולרפא אותו כמנתח, ואני יכול להרוג את האדם כמו פושע. האם הסכין אשם? הסכין עושה פעולה אחרת או לא? אם זה ביד של אדם טוב, או ביד של אדם רע. הכול תלוי בכוונה. לכן אנחנו לא מייחסים שום עניין לפעולה עצמה, אלא אנחנו הכול מיחסים לכוונה.

בעולם הרוחני אנחנו מתחשבים רק בכוונות, כל היתר זה לא חשוב לנו. כי ברגע שאני מתחיל להיות בעל הכוונה, כל מה שאני עושה, מתקיים. אני חושב על משהו, וזה מתקיים.

אני כבר מתרומם מעל החומר. אם אנחנו מדברים על חיבור בין בני אדם, אז ודאי שאנחנו צריכים בפועל להוריד את העולם העליון לעולמנו כאן. שכאן כל ההתנהגות תהיה לטובת הזולת.

ומה יהיה? עולם כמנהגו נוהג, הכול יהיה אותו הדבר. אבל אתה תרגיש בכל פעולה ופעולה המון כוח, המון עוצמה, אבל החוקים הם אותם החוקים שיהיו קיימים גם סתם כך. חוקי הטבע לא ישתנו. הם אינם משתנים.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע", מס' 1, 28.4.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest