הכול מתחיל מפסח

היום אנחנו במצב שהאנושות נמצאת בנקודה שעליה לשנות את היחס שלה לחיים, לעצמה, למטרת התפתחותה. היא צריכה להכיר ולהבין שיש לה מטרה ושהטבע מוביל אותה אל המטרה הזאת.

במידה שבה נהיה תואמים לתוכנית שמובילה אותנו, נתחיל להתקדם קדימה בהבנה הדדית, בהשגה הטובה, בנוחות.

המטרה שאנחנו צריכים להשיג היא למעלה מהעולם הזה, למעלה מהחיים והמוות. אנחנו עוברים לדרגה של אל-מוות. העולם הזה מתמוסס ונעלם בהדרגה ואנחנו נכנסים למימד אחר לחלוטין, על מה שכבר מדברים גם המדעים הארציים שלנו. כל זה, לפנינו.

אבל הכול מתחיל דווקא מחג הפסח, כלומר מההכרה שאפשר להתעלות מעל לאגו שלנו ולצאת למצב של קשר, של חיבור, של הדדיות, של קיום הכלל "ואהבת לרעך כמוך" או לפחות של הכלל "אל תעשה לחברך, מה ששנוא עליך", להיות כמו אחים בערבות הדדית. על יציאת מצרים (יציאה מתוך האגו) בתודעה שלנו, מדבר החג הזה.

בעוזבך את מצרים כדי לעלות לדרגה הבאה, אתה מכיר ותופס את המדרגה הקודמת כרע מוחלט, ומבין כיצד אפשר להשתמש בה בצורה נכונה. לכן נאמר, שההשגה מתרחשת בהר סיני (מהמילה "שנאה"), כאשר כל התכונות של האדם ניצבות סביב ההר, וההשתוקקות שלו, נקודת משה, עולה לפסגה שלו.

ההר הזה שמסמל את האגו העצום, מתברר כהכרחי כדי להתקדם עכשיו לעלייה מעל לכל התכונות שלנו, שמהוות את כל העם שהתאסף סביב ההר. בעלייתו של העם לפסגת ההר, היכן שנמצא משה עם הבורא, מסתכמת השגת מטרתה של כל האנושות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות על פסח" מס' 2, 18.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest