דף הבית / משבר עולמי / הכול משתחרר משליטתנו

הכול משתחרר משליטתנו

thumbs_34_100_wp.gif

ידיעה (תרגום של פרסום ב Associated Press):
שיטפונות במערב ארצות הברית. דובי קוטב נסחפים עם הקרחונים הנמסים. מחירי הדלק מזנקים בצורה חדה. הנדל"ן איבד את הערך שלו. העלויות של כרטיסי טיסה, של שכר לימוד במכללות ושל סל הבריאות אינן בהישג ידו של האזרח הממוצע. אין סוף למלחמות: בעיראק, באפגניסטן ובהתמודדות מול הטרור בכל העולם.

לנוכח חולשתם מול המשבר, נבקעה אמונתם של האמריקאים בכוחם של אומץ הלב והעקשנות לגבור על הגורל. לפי סקר של Associated Press-Ipsos, אנשים רבים חושבים שהמדינה מתקדמת בכיוון הלא נכון.

אסונות טבע שאירעו לאחרונה בארצות הברית, אינם משתווים למה שקורה במדינות אחרות: 70 אלף בני אדם נספו ברעידת אדמה בסין; 160 אלף בני אדם נספו בסערת הציקלון האחרונה במינמר.בארצות הברית עצמה, מחסור המזון גרם להפרעות סדר. מחירי האורז עלו פי שלוש. בבירה מנתקים את הספקת החשמל, בקליפורניה מבקשים לחסוך במים בשל הבצורת המתמשכת. במאה ה-21 מתדרדרת באמריקה האמונה במה שפעם היה נחשב כביטחון נצחי!

התייחסותי: דווקא מתוך הכרת שפלותו של האדם אל מול הטבע בכל סוגי הפעילות שלו, יגיע האדם להרגשה שאין לו ברירה אלא להבין מהי הסיבה לחוסר הצלחתו, ויתחיל להקשיב לפיתרון שמציעה חוכמת הקבלה.

יחד עם חוסר ההצלחה המתמיד בכל תחומי הפעילות של האדם, תתפוגג האמונה בדת, במיסטיקה, בקמעות וביתר ה"הצלות". כשגבה אל הקיר, האנושות תהיה מוכנה לכול, אפילו לעבור לעקרון של "ואהבת לרעך כמוך". היא תוכל להרגיש שכולנו קשורים יחד בצורה הדוקה, כמו גלגלי שיניים במכונה אחת עם תוכנה מוגדרת מראש שעלינו לבצעה. אחרת יהיה לנו רע יותר, למרות שעל פניו נראה שרע יותר כבר לא יכול להיות…

One comment

  1. מחר ייערך חיבוק אנושי של אלפי אנשים סביב חומות ירושלים

    חיבוק אנושי של אלפי אנשים ייערך מחר סביב חומות העיר כדי להביא את השלום. להזיק זה בטח לא יכול

    מחר יערך חיבוק קבוצתי סביב חומות העיר העתיקה בירושלים. זו הפעם השנייה שנערך "החיבוק הגדול" בבירה, לאחר הצלחת האירוע בשנה שעברה, שאליו הגיעו קבוצות מכל העולם והוא סוקר על ידי כתבים מהארץ ומחו"ל.

    http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/750/509.html

    רב יקר

    יש כאן רצון של אנשים להתאחד ולעשות מעשה.

    מה דעתך על כך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest