דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / הכול מותאם למטרה

הכול מותאם למטרה

בפרשת השבוע "בחוקותי" מדובר על כך, שכל העולם מקושר הדדית. מערכת הבריאה נקבעה בצורה קפדנית ודייקנית. אנחנו נמצאים בתוכה, וההשפעה שלה על כל אדם תלויה במעשיו – האם הוא מקבל או לא מקבל על עצמו את החוקים של היקום הרוחני הזה.

יקום רוחני, זה לא רק מה שאנחנו רואים מסביב, אלא כל הכוחות והמערכות שלו שנסתרות מאיתנו ורק חלקית מתגלות לנו.

אם אנחנו נעשה היכרות עם החוקים שלו ונקיים אותם, אז הכול יהיה בסדר, אם לא, הוא יתחיל להצליף בנו על ידי מכות.

המערכת מסודרת ובנויה בכזאת צורה, שהיא לוקחת בחשבון את אותו האובייקט שעליו היא פועלת ומשפיעה. באופן חלקי אנחנו רואים את זה בעולם שלנו. לדוגמה, כלפי ילד קטן המערכת מתייחסת בצורה יותר רחמנית ועדינה מאשר כלפי אדם מבוגר, בכך שמקיפה את התינוק בדאגה. הוא נופל, וזה לא נורא. ואילו אם אדם מבוגר ייפול, הוא עלול לשבור את העצמות.

כלומר, המערכת מסודרת ובנויה בכזאת צורה שהיא מתייחסת לכל אחד מאיתנו באופן מיוחד, בהתאם לדרגתו של האדם, לייעוד שלו, גורלו, למי ומה שהוא.

שאלה: כלומר, אם האדם חושב שניתנים לו ייסורים בלתי רגילים, האם זה רק נדמה לו, ולמעשה המערכת נותנת בצורה מדורגת ובשלבים את מה שהוא יכול לסבול?

תשובתי: יכול להיות שהוא גם לא יכול לסבול, אבל הכול מחושב בצורה מדויקת לחלוטין בהתאם לגורל שלו, לייעוד שלו, לאותם התנאים שבהם הוא נמצא. הכול מותאם למטרה שאותה כולנו צריכים להשיג.

בעצם הכול מאוד פשוט, מפני שיש התחלה וסוף, ומהתחלה ועד הסוף הכול מחושב בכל שלב ביחס לכולם. בכל מדרגה ניתנת לנו בחירה חופשית מסוימת, ובמסגרות האלה המוגדרות במדויק אנחנו פועלים.

כולנו מקושרים במערכת אחת שמנהלת אותנו. אנחנו קיימים בנפח אחד: אלה שמרגישים את זה ואלה שלא מרגישים, אלה שכבר גילו לעצמם את החוקים שלה והשיגו איזה שהן מדרגות, ואלה שרק מתחילים או אפילו עוד לא התחילו להבין את מטרת הבריאה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 12.11.2014

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest