דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח של הרצון הנשי

הכוח של הרצון הנשי

הכנס הווירטואלי באמריקה, שיעור מס' 1

אנחנו שמענו על קבוצות מקובלים שהיו קיימות במשך כל ההיסטוריה שלנו. הן היו מיוחדות, היו מסדרות יפה בצוותא את החיבור הקטן שלהן, והן תמיד היו מורכבות מגברים.

היו מקרים, שאבא היה לומד עם הבת שלו, כמו למשל הרמב"ם, או אח לימד את אחותו (משה ומרים). היו נביאות, כלומר נשים שהגיעו בעצמן לדרגות גבוהות מאוד של השגה רוחנית. אבל, במשך כל הדורות הקודמים זה לא היה מקובל לצרף נשים לעבודה הקבוצתית.

אבל בדורנו מתרחשים שינויים מעניינים מאוד. אנחנו כבר גילינו את זה בזמנו של הרב"ש: גם נשים נמשכות לחכמת הקבלה ולחינוך האינטגרלי, והן מונעות על ידי הרצון הפנימי. ואם לאדם יש רצון פנימי, אז הכול פתוח לפניו.

בעיקרון, הרב"ש היה הראשון ששינה את המסגרות הרגילות: הוא לקח את הנשים של התלמידים שלו וסידר מכל הנשים האלה קבוצה, שהייתה מקבלת את המאמרים שלו על החברה, על עבודה קבוצתית בחיבור, וביררה אותם עם כל שאר חומר הלימוד. הרב"ש סידר לנשים מקום ששם הן יכלו להתאסף ולשמוע את הלימודים של הקבוצה הגברית.

זו הייתה מהפכה אמיתית. בעבר, אף פעם הנשים לא היו יכולות להתקרב למי שלומד את חכמת הקבלה, ואילו הרב"ש פתח אותה לכל הנשים שלנו. הוא גילה שעכשיו הן מקבלות את אותו החיסרון, את אותה ה"נקודה שבלב", כמו הגברים. אנחנו בעצמנו רואים את זה: היום נשים מגלות לעיתים נכונות גדולה יותר בדרך מגברים.

בזה, יחד עם המשבר הגלובלי, אנחנו קיבלנו פתיחה גלובלית לתיקון העולם. לכן היום אין הבדל בין גברים לנשים בקבוצות: יש להם תפקידים שווים בהפצת חכמת הקבלה ובמיוחד בחינוך האינטגרלי. משנה לשנה התפקידים האלה מתחברים יותר ויותר זה לזה, וההבדלים ביניהם מיטשטשים ונעלמים, ואני מאוד שמח שכך זה קורה. ככל שיש יותר נשים חזקות שמשתתפות בעבודה שלנו, בהפצה שלנו, בכל חיי החברה שלנו, אז אנחנו יותר יציבים ונאמנים לדרך.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הווירטואלי באמריקה, 16.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לֵמה מסוגלות הנשים?
"ברית מילה" עבור כולם
מחיקת ההבדלים בעבודה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest