דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח הנשי והגברי הם תנאי להתעלות הרוחנית

הכוח הנשי והגברי הם תנאי להתעלות הרוחנית

Laitman_2010-11-10_9582_us.jpg

אנחנו לומדים את תפקיד הגבר והאישה מתוך מערכת העולמות הרוחניים. הרי את הדוגמאות ניתן לקחת רק משם, ולא מהעולם שלנו.

בעולם שלנו יש מיליוני תיאוריות, ואנחנו רואים שעד היום איננו יודעים מהו תפקידם הנכון של הגבר והאישה, ולכן העולם שלנו הוא כל כך לא מושלם.

בעולם הרוחני קיימת תכונת ה"בינה", ההשפעה, ואנחנו צריכים להידמות לתכונה הזאת.

בשביל זה אנחנו צריכים להתאחד בצורה מוחלטת כדי להתחבר ל"זעיר אנפין" ואז הוא יעלה אותנו ל"בינה".

זוהי מערכת מסובכת מאוד בעלת מרכיבים רבים ושונים. היא מנהלת אותנו, ממנה מגיעים כל הכוחות אל הנשמות, אנחנו מופעלים דרכה ועולים אליה.

על פי המערכת הזאת קיימים בעולם שני כוחות: הכוח הנשי והכוח הגברי. אי אפשר להתקדם רק בעזרת אחד מהם. רק השימוש הנכון בשני הכוחות הללו יוצר את התנאים הנחוצים המספיקים לעלייה.

החלק הנשי יוצר רצון עצום. אולם, הרצון לא יכול לבוא לידי מימוש באופן עצמאי, כיוון שהוא פשוט רצון ואין לו כוחות למימוש עצמו.

ליד הרצון הזה נמצא הכוח הגברי.

האישה נותנת את הנחיצות לעלייה. היא "דוחפת" את החלק הגברי. היא יוצרת מתוך עצמה רצון עצום, נותנת השראה, מכוונת, מתפללת, מעצבת. היא דוחפת את הגברים קדימה כמו אמא ששולחת את ילדיה לבית הספר, ואת הבעל לעבודה. היא יוצרת מאמצים שבזכותם הם זזים, אחרת הם לא היו מתקדמים.

בזכות המאמצים האלה, החלק הגברי מקבל על עצמו את הרצון הנשי ומתחיל כבר לממש אותו ולעלות למעלה.

האישה היא חיסרון, רצון עצום, שבלעדיו מלכתחילה לא יכול להיות כלום.

והגבר הוא הכוח שהופך את החיסרון הזה לכוח הדוחף ומגיע לבורא. כשהוא מגיע לבורא בעזרת הרצון שהוא קיבל מהחלק הנשי, הוא מעלה את הרצון הזה והם מממשים אותו יחד, בהדדיות.

כך מלכתחילה זה היה בנוי בעולם שלנו: פעם הגבר היה יוצא לצייד ומביא הביתה את הטרף, והיום הוא יוצא לעבודה ומביא הביתה את משכורתו. כך מתקיימת המשפחה, כך העולם בנוי.

בקבוצה שלנו איננו יכולים להפר את התנאים הטבעיים הללו, אחרת לא נהיה בהשתוות עם המבנה העליון. אנחנו כל הזמן צריכים להיות בהשתוות עם ה"פרצוף" העליון.

לכן אנחנו זקוקים לרצון הנשי, למאמץ האדיר שלהן, לתפילה שלהן המגיעה מעומק הלב. ברצונן השקט הנשים יכולות להשפיע על הגברים בצורה כזאת שהם ירגישו כאילו הנשים צועקות עליהם, למרות שבפועל הן לא אומרות מילה אלא פשוט רוצות.

לגבר ישנה האפשרות להרגיש את רצון האישה באופן כזה שהוא ירצה לממש אותו. הוא לא יכול שלא לממש אותו, אנחנו בנויים בצורה כזאת. אם אנחנו נכוון בצורה הנכונה את הרצונות המשותפים שלנו, אנחנו ללא ספק נשיג את המטרה.

ללא הנשים, התנועה קדימה היא בלתי אפשרית. הן מתחילות את התנועה הזאת, הן הראשונות שמגיבות לשינויים בעולם, לשיטה שלנו. והגברים צריכים להתחבר ביניהם וליישם את השיטה הזו. מדוע? כיוון שהכוח שמושך אותנו למעלה הוא כוח ההשפעה. מהנשים דרוש החיסרון, הדרישה, ומהגברים דרוש יצירת כוח ההשפעה.

על העיקרון הזה אנחנו בונים את הקבוצות שלנו.

מתוך שיעור מס' 2 של הכנס בליטא, 23.03.12

ידיעות קודמות בנושא:
הסוג המיוחד של האגו הנשי
הכול מתחיל מהאישה
הנשים מגדלות את הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest