דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח הנסתר של התורה

הכוח הנסתר של התורה

מיכאל לייטמן

המקובלים הגדולים כתבו בשבילנו ספרים. למען האמת, אלו לא הספרים, אלא גילוי הקשר ביניהם לבין הבורא. אותם מקובלים נתנו לנו את האפשרות להיאחז בקשר הזה דרך האותיות והמילים שנכתבו על דפי נייר, וכך אנחנו יכולים להשתתף בקשר הזה.

מהו הספר והמילים הכתובות בו, אני לא יודע. אני כמו תינוק שנוגע במשהו. והמקובלים עשו כך, שברגע שאני נוגע בספר ורוצה להיות מחובר איתם דרכו, אז אני כבר מנצל את הכוח הזה, שהם יצרו על ידי הקשר ביניהם.

כך המקובלים יצרו את התורה, והתורה אכן ניתנה לנו כדי לתקן את האגו שלנו, דווקא דרך אותם מקובלים, נשמות מיוחדות, שהכינו לנו את האפשרות הזאת לתיקון, את הקשר ביניהם! אם הם לא היו פועלים, אנחנו בעצמנו לא היינו יכולים להגיע לתיקון, לקשר בינינו, לא היינו יכולים לעורר את האור המחזיר למוטב! הרי החוק שפועל הוא חוק פיזיקאלי פשוט: אם יש לך את תכונת ההשפעה, האור מאיר לך, ואם אין בך את תכונת ההשפעה, אז אין בך אור.

לכן חייבים להבין, כי בלי הגילוי של חוכמת הקבלה בספרים, ובלי הלימוד שלה, האדם לא יכול לעורר את האור המחזיר למוטב. הוא יכול אומנם לתקן את הקשרים שלו עם האנשים האחרים, לרצות לבנות עולם נפלא משלו, אבל הוא לא יקבל את כוח האור, את כוח התיקון. הוא חייב להיות מחובר למערכת, שמשתמשת בספרים האמיתיים, בקבוצה, בהבנה ובחיבור בהתאם לעצות המקובלים. אחרת, אי אפשר להגיע לתיקון!

kab_sifria_40.jpg שיעור על פי המאמר "מסתכל בספר מחדש" (שמעתי, רלה)

פוסטים קודמים בנושא:
"הצימוקים" שמביאים את האור
שאלות על אור מקיף
פוסטים נוספים במדור: התפתחות רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest