דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח המצייר והכוח המעכב מפני הפלה

הכוח המצייר והכוח המעכב מפני הפלה

הכוח המצייר והכוח המעכב צריכים לפעול יחד על העובּר הרוחני. כלפי הכוח המצייר אני צריך לבדוק עד כמה אני יכול להחזיק בקשר עם כולם ובאיזו צורה. לכל צורה שהיא נגד האגו שלי, נגד הרצון שלי, אני צריך להוסיף את הכוח המעכב שלא ייתן לי ליפול, להיות נפל, להיות בתאונת לידה. שזה למרבה הצער קורה לעיתים קרובות עם כל אחד וכמעט ולא נותן תקווה לכך שאנחנו פעם נגדל.

אנחנו צריכים להחזיק זה את זה על ידי הכוח המצייר ובמיוחד על ידי הכוח המעכב, כמו שכתוב "איש את רעהו יעזורו", להחזיק את החברים בגדלות המטרה, גדלות תכונת ההשפעה שאנחנו משיגים למעלה מהדעת. אפילו שהצורה הזאת לא נעימה לטבע האגואיסטי שלי, אבל אם אני מעריך את גדלות המטרה, את גדלות הבורא, כמה שאני סובל יותר ברצון לקבל שלי, כך אני נהנה יותר מהקִרבה שלי לבורא. אם הבורא גדול בעיניי, אז אני אוכל לזלזל ברווח פרטי למען הרווח שלו. כך אני בהדרגה משייך את עצמי אליו, לכוח העליון, עד שאני מתחיל לזהות את התנועות והפעולות שנעשות יחד איתו, בהתאם אליו, ומתחיל להרגיש יותר ויותר את העליון בירחי הלידה האלה של ההתפתחות שלי כעובּר.

בארבעים יום הראשונים של יצירת הוולד, עד לגובה של "בינה" אנחנו לא כל כך מרגישים אותו. אבל לאחר מכן, כאשר דרגת ה"בינה" מתחילה לפעול, העובּר כבר מקבל את צורת האדם ולומד את העליון מתוך הכלים והתחושות שלו.

הקשר הכי חזק והכי קרוב בין העליון והתחתון הוא דווקא בזמן העיבּור. בזמן הזה האדם נמצא בתוך הבורא, ואחר כך הוא כביכול מתרחק. אף שכך זה נראה רק בצורה חיצונית, אולם למעשה, זאת כניסה עוד יותר ויותר גדולה לתוך העליון, עד הדבקות השלמה.

צריך להבין, שיכולים להיות עובּר רק אם אנחנו נמצאים בתוך העליון. תתארו לעצמכם, מה זה אומר כאשר כל החושים שלנו, כל הרצונות, כל המחשבות, הכול מתמוסס בו. כלפי ההרגשה הזאת של ההתמוססות בתוך הבורא אנחנו צריכים לבדוק את הכוח המעכב ואת הכוח המצייר. קודם כל, את הכוח המצייר, כלומר עד כמה אני יכול להיכנס יותר ויותר פנימה לתוך הבורא ולהידבק אליו בכל החושים שלי.

ואף על פי שההרגשות הללו הן לא נעימות, כי אני צריך להידבק להשפעה, כלומר למשהו שהוא מחוץ לאינטרסים של האגו שלי, אבל הכוח המעכב ישמור עליי. בתפילה כזאת אני צריך להימצא כל הזמן, בבקשה לתיקון, לאור המחזיר למוטב.

מתוך ההכנה לשיעור, 14.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לעובָּר אין זכות להעביר ביקורת על אימו
תינוק מתחת ללב של אימא
לשקוד על כתיבת "אותיות העבודה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest