דף הבית / חינוך, ילדים / הכוח הבלתי מנוצח של המחשבה

הכוח הבלתי מנוצח של המחשבה

שאלה: החברה פיתחה הרגלים של שיתוף פעולה אגואיסטי, של ניצול הדדי. איך נראה לך שנוכל להתגבר עליהם? באמצעות מה נוכל להתגבר על ההרגלים הישנים וליצור חדשים? מאיפה ניקח את הכוח הזה?

תשובתי: אין לי שום ספק, שרק החינוך, הבלתי אמצעי, ההדרגתי, המבוסס על דוגמאות ומשחקי תפקידים שונים – הוא שיביא לשינוי ההכרה של האדם. ודאי, ללא שום לחץ, אלא דווקא מתוך הכרה שזה הכרחי וזה לטובתנו: כולנו רק מרוויחים מזה.

בסופו של דבר, המאסה העצומה הזאת של אנשים שיתחילו לפעול בצורה כזאת, תשפיע על כל המערכת, על כל כדור הארץ. כשרוב בני האדם מתחילים לחשוב על אותו הדבר, המחשבות שלהם משפיעות על כל האחרים. זהו כוח עצום.

נניח שאתם, במערכת החינוך שלכם, תחברו 100,000 בני אדם (על פני כדור הארץ אין עוד ארגון כזה שבו 100,000 בני אדם עוסקים במשהו חדש, מיוחד). בצורה כזאת, אתם תתחילו לשפוך לתוך המערכת הזאת, באמצעות הקשר התת-הכרתי שקיים בין כל תושבי כדור הארץ, כוח אינטגרלי עצום, שפועל למען מטרה מסוימת, בצורות מסוימות.

האנשים יתחילו פתאום לגלות עניין זה בזה, לגלות איזשהו יחס, לחפש, לפנות. הם לא יידעו מהיכן זה נובע, מפני שזה מופיע בנו בדיוק כשם שמופיעים הרצונות והמחשבות השונים. פתאום כולם, מקטן ועד גדול, יתחילו להרגיש שזה קרוב אליהם, שזה נחוץ להם, מאחר והקשר ההדדי הפנימי קיים בין כולם ללא יוצא מן הכלל.

אני לגמרי לא פוחד מההתפתחות והשימוש בידע ובחינוך האינטגרלי הזה. העיקר להתחיל.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינגטרלי, 11.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך האינטגרלי: וירטואלי או פיזי?
העם הוא הממשלה החדשה
חבילת מידע על החברה העתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest